Loons
Trådstartare
Tjo jag är inne i en fundersam period, finns där håp om en sådan häst någonsin skal bli trygg att rida, eller kommer hon alltid vara tittig och rädd av sig? Min känsla är att hon inte är "dum", men att hon verkligen blockerar totalt i hjärnan och då skenar i blind rädsla med bock bakåt (hon tycker inte om saker som händer bakom henne alls). Häromdagen flippade hon på ridbanan då jag tömkörde henne, bockserier med spark bakut, reste sig etc, i ridhuset är hon trygg och lugn, men ute, det är en annan femma. Ibland om något är annorlunda än dagen innan, så är det väldigt farligt också.
Känns väldigt slitsamt, då jag köpte häst ville jag inte ha en häst som bockar, skenor etc. Men en lätt häst, gärna framåt med energi, men inte en som tittar och är rädd för allt och sen bockar av sin ryttare. Kan såna hästar bli trygga och lugna, eller kommer dom alltid vara såhär?
Hon är utroligt snäll och fin i stallet, spola vatten på benen, skoning, kommer fram i hagen för lite klia och mys and är vid dessa lägen nyfiken och snäll. Så då tycker jag mycket om henne, men när det kommer till dessa utbrott då känner jag mig inte trygg och tycker verkligen inte det är kul att hålla på med häst då alls....
Känns väldigt slitsamt, då jag köpte häst ville jag inte ha en häst som bockar, skenor etc. Men en lätt häst, gärna framåt med energi, men inte en som tittar och är rädd för allt och sen bockar av sin ryttare. Kan såna hästar bli trygga och lugna, eller kommer dom alltid vara såhär?
Hon är utroligt snäll och fin i stallet, spola vatten på benen, skoning, kommer fram i hagen för lite klia och mys and är vid dessa lägen nyfiken och snäll. Så då tycker jag mycket om henne, men när det kommer till dessa utbrott då känner jag mig inte trygg och tycker verkligen inte det är kul att hålla på med häst då alls....