Tittar in i ditt kök, del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gjorde pizza i gar igen. Den har gangen med en "vit sas". Lite, lite redning med garlic/citron bas ... och chevre, palm hearts, water chestnuts, farska tomater och oliver. Mums.

Kom hem sent efter att ha varit på en timmes ryggmassage (:love:), så middag blev en omelett. Med tomat, rödlök, färsk spenat och fetaost. Dricker te till.

I kvall blev det en hel chokladkaka och ett glas vin medan jag gjorde middag pa pasta och en vit sas pa vad som fans i kylskapet ... pastan blev faktiskt riktigt god, men tyvarr kunde jag inte riktigt uppskatta det da jag var matt pa choklad och vin. :angel:

Ett kraftigt rödvin i glasen, en stek Hasse + råstekt potatis på tallrikarna, en bra början på en trevlig kväll
En hemgjord glass snurrar på arbetsbänken. Nu tackar jag för mig på en stund ;)

Har ätit minimalt de senaste dagarna, så har inte velat laga någon form av mat. Blev därför inbjuden till mina föräldrar på grillad ryggbiff, klyftpotatis, chevrekräm och matmuffins samt en stor sallad. Det var fint och det är guld värt att få middag lagad ibland. :)

Har ätit minimalt de senaste dagarna, så har inte velat laga någon form av mat. Blev därför inbjuden till mina föräldrar på grillad ryggbiff, klyftpotatis, chevrekräm och matmuffins samt en stor sallad. Det var fint och det är guld värt att få middag lagad ibland. :)
För att inte tala om att dela bröd o vin med dem man känner och håller av.

En mycket bra panang till lunch, och en Chang. Till middag yttepyttelite älggryta eftersom jag fortfarande var mätt så det räckte efter lunchen.
Kvällen tillbringats på Cirkus med Livet är en schlager, bra underhållning, Frida Westerdahl var magiskt bra. En liten osttallrik och vin slank också ned.

I förrgår, förrätt: tartelett med sallad på mango, banan och lite annat, brie och marinerad kålrotsskiva.

Huvudrätt 1: Rulle av rödspättafiléer och toekad skinka, en liten ärtsoppa och stekt päron.

Huvudrätt 2: Ankbröst på en bädd av polkabetor, fikon och lök, serverad med svartrötter.

Dessert: blåbärsfromage med palsternackskräm och hasselnötskakor.

Igår: curry på rester av anka och grönkål, basmatiris med berberisbär.

Idag har det lagats mat i höger och vänster varv här hemma. Då jag veckopendlar för tillfället och möjligheterna till matlagning på Plats B är urdåliga även om det går, har jag nu lagat mat för större delen av veckan.

Kryddjärpar på 1kg nötfärs. Kyddade med det mesta, vitlök, sambal, chili mm. Till detta en gräddsås.
Kommer att ätas med Keso i veckan.

Renskavsgryta med morötter, sockerärtor. Skulle nog haft en lök i, blir nästa gång.
Kommer att ätas med potatismos och/eller spenat i veckan.
Åt även detta till lunch/middag

Totalt blev det nog 6-8 måltider, så lär nog klara mig de 5 dagar jag är borta utan större komplettering ;)

Det var Rune Kalf Hansens recept. De är ibland ganska originella.

Jag älskar Kalf Hansen, han är utmanande! Jag brukar köpa deras vegetariska frikadeller, sanslöst goda.

Här har ätits en god sallad ( lite olika sorter) med fetaost och oliver, paprika, gurka och salladslök, saltade mandlar med rosmarin på toppen och en senapsvinegrette i ohemula mängder. Fetaost och dijonnaise är smaskens...

Lunchen blev lax med stekta grönsaker. Brysslar, spenat, salladslök, vitlök, ingefära, citronzest och saften av densamma, rödlök och salt/peppar. Ett glas vitt till.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 116
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.