Tittar in i ditt kök, del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack! Hur länge i ugnen och på vilken temperatur? Varmluft? Mvh oerfaren ;)

Hatar tyvärr lakrits i alla dess former men kanske är effektivare då? :D
Du verkar ju nöjd med din glassmaskin så får man fråga vilket märke/modell du köpte?

Det blev ingen pannkaka igår. Kom hem ganska sent och blev tvungen att städa då jag får besök idag. Blev lite ICA kyckling nuggets i ugnen. Kan rekommendera dessa för övrigt de är goda.
Hm, vet inte, jag brukar köra på känn. Googla och utgå från något recept du hittar.

Lunch: Pasta med pesto, halloumi och körsbärstomater
Middag: Hemmagjorda hamburgare med klyftpotatis i ugn

Ang badkläder: tankini-topp (badtopp) med badshorts (förslagsvis s k herrshorts då ty de är i allmänhet längre)? Förslag på överdel:
14173643-MlbSVqGv.jpg

Eller baddräkt med långa ben typ?
pT364l.jpg

Eller så kan man ha på sig en badklänning :love:
13041211-TSRfDXlF.jpg

(finns mängder!)

Hatar tyvärr lakrits i alla dess former men kanske är effektivare då? :D
Du verkar ju nöjd med din glassmaskin så får man fråga vilket märke/modell du köpte?
Lär det vara!
Jag köpte min för 199 spänn på clas ohlson. Säkert inte den effektivaste men smidig modell och helt klart värt slantarna.

Gör citronpaj, grundrecept a la Moi, men lite viktväktarnodifierat. Ska toppa den med jordgubbar imorgon då även frikadellerna ska avnjutas.
Det är kulturnatt, en av årets höjdpunkter som i år som alla andra inleds med tvårätters hos god vän (jag står för matlagandet) sen blir det första anhalt historiska museet med champagnebar:D här har sparats poäng som ska brännas. Som en god mor tar jag med BARNET på allt i år då fadern tillfälligt flytt landet och väntas åter först om några dagar.

...festat loss på späda morötter, jag är en festprisse av stora smått just nu. Har även utvecklat ett osunt stort intresse för Real Housewives of Beverly Hills. Jag vill vara kompis med Lisa Vanderpump, fabulöst namn och hon är tokläskig! ÄLSKART. Ska nu gå och sniffa på lite amaretto och en biscotti, uppvärmning inför morgondagens utsvävningar.

Nä den är ingen höjdare. Har du testat Carlshamns? Deras naturella soja-yoghurt är riktigt god tycker jag. Jag använder den mycket i matlagning.
Skulle du äta den med frukt och müsli?

Jag testade en sojayoghurt med blåbärssmak, men det var inget vidare. Har glömt märket, och gillar inte riktig yoghurt heller när den är smaksatt, oftast, så det var kanske inte att förvånas över.

Ska kolla efter Carlshamns.

Om jag inte hittar en veganyoghurt som är åtminstone lika god som vanlig laktosfri, ger jag upp och äter istället vanlig yoghurt som innehåller laktos, och kompletterar med läkemedel för laktosintoleranta.

Jag har snoat in pa salad (well ... farsk baby spenat) och nagon lamplig protein till. I kvall blev det (som vanligt:angel:) farsk baby spenat som sallad, I kvall med (farska) granatapple karnor och caramelized (i granatapple juice) rodbettor, till det en grillad skiva av farsk annanas och en vidala lok korv.

Igår middag på B.A.R i Malmö. Först carpaccio på högrev med rivet rökt lammhjärta och sen persiljerullad torsk med rättika och gräddkokt savoykål. Champagne samt några olika röda viner till. Notan på denna lyxkrog slutade på samma belopp som min middag på ordinär stockholmskrog förra helgen. Måste flytta.

Min kompis anammade det här med att ta tillvara alla delar av djuret och åt först ett märgben och sen nån körtel som sitter bredvid njuren på kossan.

Trattkantarell- och västerbottenostrisotto igår. Firade av de sista trattarna inför våren. Tunt skivad italiensk korv, oliver och torkade tomater till. Rött vin. Av sympati med @Hyacinth avstod jag från den tredje portionen risotto och från det fjärde vinglaset, men tog en bit getost till det tredje glaset. Underbar ost som stinker getstall!

Trattkantarell- och västerbottenostrisotto igår. Firade av de sista trattarna inför våren. Tunt skivad italiensk korv, oliver och torkade tomater till. Rött vin. Av sympati med @Hyacinth avstod jag från den tredje portionen risotto och från det fjärde vinglaset, men tog en bit getost till det tredje glaset. Underbar ost som stinker getstall!

Jag tar igen det ikväll:D. Men alla sympatier uppskattas. Har köpt makalöst bra viner och frikadellerna blev super!

Vi tog en tidig lunch och nu lite siesta inför nattens spektakel. Gjorde en pytt på svartkål, salladslök, champinjoner (färska) sockerärtor från andra sidan jorden, lammkorv som i gengäld var väldigt lokalt producerad, vitlök, rosmarin, salt och peppar och en klyfta citron. BARNET åt samma men med pasta till.

Rökt makrill, bladspenat, mandelpotatis(billig pga påse med kort datum, normalt är jag ingen storkonsument), ramslök och citron. Potatisen var över från igår och redan kokt, makrillen rökt(:p) och spenaten var bara en snabb vända i pannan - mat på två röda. Ikväll kanske det blir mer avancerad och omsorgsfull matlagning.

Blev bjuden på pulled pork-burgare hos en vän igår. IPA till maten, och min medhavda champagne till efterrätt. Hur länge kan man skylla sin champagnekonsumtion på jobbfirande innan det börjar bli "för länge"?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 118
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar