Tittar in i ditt kök del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fortsätter med skåprensning... och alltså, det blir typ alltid den godaste maten? Det har väl med noll förväntningar att göra och inte att det är Nobelmidddagskvalitet, men ändå. :laugh:

Igår blev det någon slags pytt/grönsakspanna med stekt potatis, brysselkål, savoykål, vegokorv, lök, purjolök, vitlök, spenat, ägg och allra sist en liten bit fetaost smulad över. Idag samma men med tillägg av rester av friterad tofu, champinjoner och en liten skvätt grädde. :d
 
Fonduen preppad.

IMG_6278.jpeg
 
Har gjort en räd i skafferi och frys och grävt fram grejer till en ”thai” röd curry, riktigt autentiskt lär det ju inte bli men gott troligtvis. Kokosmjölk, bambuskott, kyckling, morot, rödlök, paprika, vitlök, currypasta, lime, kaffirlimeblad, fisksås, kycklingfond och socker. Hittade ingen thaibasilika i frysen, var nästan säker på att jag hade…
 
I dag kommer son och barnbarn for att umgas och hjalpa till lite. Onskemal for middag ar antingen flaskpankaka eller lam gryta. :p Flaskpankaka kanns sa enkelt att laga, det ar tur att bade son och sonson har sa enkla onskemal. Lamm far det bli nagon annan gang.:)
 
Fortsätter med skåprensning... och alltså, det blir typ alltid den godaste maten? Det har väl med noll förväntningar att göra och inte att det är Nobelmidddagskvalitet, men ändå. :laugh:

Igår blev det någon slags pytt/grönsakspanna med stekt potatis, brysselkål, savoykål, vegokorv, lök, purjolök, vitlök, spenat, ägg och allra sist en liten bit fetaost smulad över. Idag samma men med tillägg av rester av friterad tofu, champinjoner och en liten skvätt grädde. :d
Håller verkligen med! Alltid godaste maten när man gör kylskåpsrensning. Kan det ha med att man blir kreativ att göra? Eller att man sparar många mer avancerade godsaker till sist?

KL

Idag gjorde maken smarrig korvgryta. Helt otippat var det exakt det jag hade tänkt laga igår, med samma smakprofil, innan stora barnet önskade pasta med ostsås.
 
Vi har haft influensa här hemma och börjar precis återkomma till verkligheten igen. Jag har fortsatt svårt med aptiten men försöker se till att äta ordentligt ändå eftersom det såklart påverkar återhämtningen. Igår åt vi en enkel tonfiskpasta och idag blev det grön ärtsoppa med kokt ägg (samt en skiva bröd, i makens fall).

I helgen ska vi iväg och bo fint och äta gott, så då hoppas jag ha återgått till normalt mående och aptit! :)
 
I kvall blev det flygande Jacob :cool: En kar gammal van som dyker upp vart tionde ar eller sa. Det var gott. I morgon tankte jag att Maken och Jag skulle ga ut och ata, men nu hotar de med sno i morgon eftermiddag och da blir vi hemma i stallet.

Skoldistriktet har redan annonserat att om det blir sno blir det ocksa tidigare hemgang for eleverna vilket ar bra da vi inte har nagon som helst sno rojning har. Jag behover bara komma ihag att handla nagra fa grejor pa morgonen innan jag aker hem efter forsta skiftet, sedan kan vi lasa in oss i nagon vecka eller sa om det behovs :p. Nu har vi tursamt nog en tre dagars weekend, sa den enda dagen som ser lite bekymmersam ut ar Tisdag da det ocksa kan tankas snoa.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp