Äsch, köpte fettuccine istället för tagliatelli. Planen var att göra en pasta pesto med baconbitar och parmesan. Grubblar på om jag ska koka spaghetti eller köra fettuccine
Spaghetti låter mycket gott till pesto och bacon!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Äsch, köpte fettuccine istället för tagliatelli. Planen var att göra en pasta pesto med baconbitar och parmesan. Grubblar på om jag ska koka spaghetti eller köra fettuccine
Jag och dottern har varit ute och höstfixat i trädgården, plockade bla. in den kvarvarande persiljan och tog upp de första jordärtskockorna.
Så dagens middag blev jordärtsskockesoppa och (hembakat) bröd med persiljesmör.
Visa bifogad fil 78232
Det skulle blivit köttbullar, kokt potatis, lingongräddsås, rårörda lingon. Men efter en dag på tävlingar och typ förfrusen kropp efter att solen och värmen försvann, försvann ambitionen att rulla köttbullar på 1,5 kg färs. Så det blev köttfärslimpa(or), med kokt potatis lingongräddsås och svvb-gelé, och halvade rostade och salta brysselkål, och efterrätt kardemumma-blåbärspaj med knäckigt täcke och vaniljglass. Bra dag med familjen !