Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag fattar inte hur folk hinner ta bild på sin mat innan de ätit upp den! Fasen, blir jag hungrig då är det bråttom!
/ sign: "hon som alltid ätit upp maten före alla andra vid bordet"
Det här med brynt smör hörrni, det är goda grejjer och jag är besatt. 3:e dagen med vispat brynt smör, nu i microvågsbakad bakpotatis, + en 1 st sötpotatis, ruccolasallad, pärltomater, vit färsaltad gurka i stavar och grillpannad halloumi och sriratchamajonäs. En kanna isvatten i glaset efter en dag i solen. Livet är gott.
Bulgursallad med gurka, salladslök och persilja och falafel.
Nu ska jag baka en blåbärspaj.
I Uppsalatrakten är blåbären klara att plockasBlåbärspaj = Har du någon status på blåbärsskogarna att rapportera om, eller är det blåbär från annat håll än egenplockade? (Har "bara" amerikanska blåbär hemmavid och har inte rekat mina möjliga skogsplockställen ännu.)
I Uppsalatrakten är blåbären klara att plockas
Och det är ett anständigt blåbärsår?
Chimichurri?För någon tråd sedan var det snack om någon typ magisk grön sås som trendade... vad var det? Jag vet att flera här gjorde den. Recept bitte
Chimichurri?
Blåbären plockade jag i Gåeryd, Värnamo kommun. Har även besökt blåbärsskogen någon mil västerut (från Nydala kloster) i dag och där var det gott om dem.Blåbärspaj = Har du någon status på blåbärsskogarna att rapportera om, eller är det blåbär från annat håll än egenplockade? (Har "bara" amerikanska blåbär hemmavid och har inte rekat mina möjliga skogsplockställen ännu.)