Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Idag ska vi äta prawn toasties! Inte alls vad vi hade planerat, men jag blev så sugen efter att ha sett ett klipp med Jamie Oliver på Facebook. En röra på råa räkor, ingefära, soja, vitlök, vårlök och en äggula läggs mellan två skivor bröd, utsidan penslas med äggvita och doppas i sesamfrön, och sen steks hela härligheten tills räkorna inuti är tillagade. Vi ska äta det med en råkostsallad med limejuice, vitlök, färsk chili och lite olivolja, mycket koriander och sweet chilisås. Hoppas det blir gott!
Alltså du MÅSTE prova! Det var himmelskt!Åh hjälp, jag blev tvungen att leta upp klippet bara från beskrivningen... låter och ser superfrestande ut! Tur att jag hade bottnat med många pannkakor och blåbärssylt innan jag kollade så jag inte dräglade ner hela tangentbordet.
Ja det såg ju inte ut som ett avancerat långkok heller, så det finns nog en överhängande risk/chans att det dyker upp prawn toasts på menyn här - med mycket koriander! Och ingefära.