Efter tips på buke (förmodligen denna tråd) svängde jag ihop mitt livs första green-goddess-dressing och den var supergod och kan bli sjujäkla bra till laxen idag.
Visst ar den god
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Efter tips på buke (förmodligen denna tråd) svängde jag ihop mitt livs första green-goddess-dressing och den var supergod och kan bli sjujäkla bra till laxen idag.
Vad hade ni för marinad till bönorna?ikväll blev det grillade spare ribs och grönsallad och marinerade bönor, rödlök och tomater.
Gött!
Jag brukar göra själv.Vad hade ni för marinad till bönorna?
Har en massa bönor hemma och behöver inspiration.![]()
Tack för tips!Jag brukar göra själv.
Basen brukar vara olivolja och någon balsamico. Ofta kör jag mango-balsamico eller jerez.
Sen kan jag variera lite med tex ha i ajvar, dijonsenap och honung, vitlök, örter, vilka kryddor etc. Ofta har jag i italiensk salladskrydda också.
Hoppas du blir nöjd.Tack för tips!
Jag brukar bara ha olivolja, vinäger, salt och persilja.. Men börjar ledsna. Men ska testa mango-balsamico, låter så gott!
Alltså jag tror vår grill funkar så också. Det finns en minigrill på sidan och en lång skorsten på den större grillen. Så jag gissar den kan varmröka.Det blir lax här också! Den nya grillen kan även användas som rök, så det blir vårt livs första egengjorda varmrökta lax och till den ska jag göra en potatissallad med citron, parmesan, spenat och sparris. Ska bara orka ta mig upp ur soffan först, det blev ännu en hård eftermiddag i solstolen idag...
Jag hittade förresten inhemsk sparris i affären för första gången i år, ett mycket trevligt vårtecken!
Alltså jag tror vår grill funkar så också. Det finns en minigrill på sidan och en lång skorsten på den större grillen. Så jag gissar den kan varmröka.Inte vår arena riktigt men blev ändå inspirerad att testa!
Lite ny värld för mig, äter i princip aldrig rökt mat.Det kan den. Innan jag fick min rök av särbon rökte jag i min grill.
Edit: Det går att röka i alla grillar som har lock men är den liten blir det för hög temperatur för rökning. En stor Weber klotgrill är bäst om man inte har en dedikerad rök eller en "skorstensgrill" med sidolåda.
Buke är ju typ min primära källa till matinspiration, så ikväll blir det chimichurriVisst ar den godDen smakar Californien
Jag gar mellan den och Tahini sas just nu ... och en occasional chimichurri till flank eller skirt steak.
![]()
Lite ny värld för mig, äter i princip aldrig rökt mat.Men borde testa!
Det låter fantastiskt gottJag kan inte hålla mig! Testar att göra frozen yoghurt, har provsmakat och den är
Turkisk yoghurt
Dulce de leche
Citronzest
Vispade ihop 2/3 av yoghurt (av 500g) med dulce de leche och hade i finriven zest. Rörde slarvig ihop resten av yoghurten, tycker det är gott när sött möter syrligt, ner i en glasform och så in i frysen.