Anka, potatis, jordärtskockepure och blåbär/portvinssås. Blev faktiskt gott!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ser mumsigt ut!
BananDjungel-vaddåförnåntingsadu?
Gud så hungrig jag blev nuEn så himla god mathelg!
I fredags renskavsgryta som drygades ut med ett paket dovhjortsfärs som legat ett tag i frysen utan att jag kunnat komma på nåt vettigt att göra med den. Creme fraiche, kalvfond, lite soja, rödlök och några rejäla matskedar messmör, samt lite timjan och en dutt svartvinbärsgelé. Tillsammans med potatismos och hemkokt äppelmos, ja, det var helt enkelt himmelskt!
I lördags blev det lite mindre spännande mat: jag lagade kycklinggryta med dijon och dragon för att göra plats i frysen och till middag åt vi istället hempanerad torsk med remoulad och gratinerad broccoli, samt lite pasta till (lite udda kombo men funkade).
Igår åt vi kycklinggrytan med ris och sockerärter - ljuvligt med färdig mat efter en dag ute i solen!
Idag ska vi äta min mammas gudomliga köttbullar (som var orsaken till frysrensningen).
Kan du inte grilla kycklingen? Nästan mitt favoritkött att grilla faktiskt och man delar den en eller två gånger så att bitarna blir tunna, sen marinerar riktigt välDe hade kyckling på kort datum på ICA när jag var upp och hämtade paket så det får bli något med kyckling. Samtidigt frestar ju grillen, en blodig köttbit med sparris är ju alltid gott...
Kan du inte grilla kycklingen? Nästan mitt favoritkött att grilla faktiskt och man delar den en eller två gånger så att bitarna blir tunna, sen marinerar riktigt väl
Absolut, fylla frysen med matlådor är ju aldrig felDet är gott men det här var färdigstrimlade bitar så det blir tyvärr lite svårt på grillen. Men det går ju att steka dem och fixa matlådor och grilla en köttbit som mat idag
Ett av mina guilty pleasures, i alla fall för ett antal år sedan, var en av de billigaste fryslasagnerna. Så himla god! Massa sås. Hehe.Vi är trötta och slitna och kör färdig lasagne idag. Har varit så sugen på lasagne ett tag. Men orkar inte stå i en evighet och laga det nu.