@Mirans humle har planterats, i bästa söderläge! (Oh, så Snajdigt förpackad)
Nu har jag hägnat in ramslök som åker på måndag. Jag är nämligen miserabel på att göra saker i tid.
Får hoppas att den trivs!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Mirans humle har planterats, i bästa söderläge! (Oh, så Snajdigt förpackad)
Nu har jag hägnat in ramslök som åker på måndag. Jag är nämligen miserabel på att göra saker i tid.
Jag ville utnyttja min ensamhet till fullo!Och du bjöd inte mig?! Känner att vår relation aldrig kommer repa sig!
Jag åt liksom broccoli och rödlök och couscous till middag, sambon vägrade att göra pannkakor till mig trots att jag gav det som förslag![]()
Ja det gäller att passa på!Jag ville utnyttja min ensamhet till fullo!
Fy vilken taskmört!![]()
Sambon ligger steget före! Svensk mångkultur!Jag har inte känt mig så inspirerad att skriva här på senaste, men igår lagade jag något så intressant att jag känner för att dela med mig av det här! Vi hade sambons pappa med fru på besök och jag tänkte att jag skulle laga något med en lite svensk touch utan att det blev de stereotypiska köttbullarna. Frågade föräldrarna om råd och det visade sig att de just hade lagat kalkon marinerad i lingonsylt (+timjan, rosmarin och vitlök, bland annat) av alla saker! Passande nog hade vi en burk lingonsylt från Ikea som började sjunga på sista versen, så det fick det bli. Hasselbackspotatis till och hemgjord baklava à la sambon till efterrätt (sambon satsade alltså inte på svenskt tema).
Goda förutsättningar för att bli lite kärare än vanligt!Vi hade lite livs-fir att högtidlighålla, så i lördags käkade vi på Lyran, ett av mina absoluta favoritställen i Malmö. Blev inte besviken! Smaskig sjurätters med bland annat grön och vit sparris i olika anrättningar, tartar på ungnöt, krokfångad hälleflundra med späda små gröna ärter, glad gris, olika svampar, och en makalös efterrätt på årets första svenska jordgubbar, stracciatella (som tydligen inte var glass utan det rinniga i en burrata? Vem hade anat?) och semitorkade svarta oliver (vilken kombination! Oj oj!) och svart basilika. Litet nätt vinpaket till detta och sedan var vi väldigt nöjda och väldigt kära!![]()
Orkade ingen pannkaka med spenderade kvällen med att rapa tortellini och må lite illa. Inte ett av mina briljantare drag att äta gammal matlåda.Pannkakor med drottningsylt till brunch. En vecka gammal tortellini och tomatsås det där det hela sjöng på sista versen och smörgåsrån med smör på. Gick ner. Funderar på om jag orkar någon pannkaka till.
Jag tänkte faktiskt på det när jag skrev detSambon ligger steget före! Svensk mångkultur!