Tittar in i ditt kök, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ätit falafel från en poliskiosk/Tardis. "There's a first time for everything", som de säger! :D

27895


Stället i fråga är känt för att ha stans godaste falafel, och efter dagens lunch är jag redo att hålla med. Att den dessutom åts på en solig bänk i gott sällskap gjorde inte saken sämre.
 
Åt en riktigt tråkig bagel på Espressp House tidigare idag när jag fikade med pappa. Brukar annars vara rätt förtjust i deras olika bagels. Men ibland har de bagels som bara smakar ingenting. Denna skulle ha dijonsenap i dessutom, inte en hint av det.

Till kvällsmat blev det bättre. Österrikisk mörk öl, quesadilla med ost och ajvar, Keldas Toscanska soppa som är perfekt med en klick CF i samt krutonger. Mycket smak överallt, vilket kan behövas efter bageln tidigare idag.
 
På tåg mot en KONFERANGS i två dagar! Därefter blir det ett litet pitstop hos min köra MOR och FAR (jag har med en stor bit parmesan som inhandlades i Italien, ty jag är en GOD DOTTER) och sedan helgen i Stockholm. Min storasyster har bokat bord på en väldigt piffig restaurang på fredagskvällen.
 
Min aptit är som bortblåst, vilket passar ganska bra eftersom ingen vare sig hinner eller orkar laga mat. Våra frukostar går i gengäld i överflödets tecken, med Saint Agure, kallrökt lax, hembakta surdegsfrallor (ur frysen, men ändå), fet yoghurt och frukt, så jag överlever.
 
Har ingen matlust och därför noll lust att laga mat. Maken fick micra en matlåda. Jag har stekt upp lite kantareller med vitlök och spenat. Svampmacka.
 
Jag är också på KONFERANGS, eller åtminstone utbildning, i dagarna två. Det blev därför tåglunch (tomat & paprikasoppa + croissant) och nu room service-middag (sötpotatisburgare) p.g.a lat, trött och associal. Hatar att gå ut och äta ensam, och eftersom jag är just ensam denna kväll fick det bli såhär. Rätt mysigt faktiskt! Fast jag har lite dåligt samvete för att jag inte är ute och testar en av Londons många bra restauranger...

Imorgon kurs hela dagen, och jag fasar redan lite för vad lunchen kan tänkas innebära. Brittisk matkultur ni vet... Men det finns i alla fall två fikapauser på schemat, det gillar jag!
 
Jag är också på KONFERANGS, eller åtminstone utbildning, i dagarna två. Det blev därför tåglunch (tomat & paprikasoppa + croissant) och nu room service-middag (sötpotatisburgare) p.g.a lat, trött och associal. Hatar att gå ut och äta ensam, och eftersom jag är just ensam denna kväll fick det bli såhär. Rätt mysigt faktiskt! Fast jag har lite dåligt samvete för att jag inte är ute och testar en av Londons många bra restauranger...

Imorgon kurs hela dagen, och jag fasar redan lite för vad lunchen kan tänkas innebära. Brittisk matkultur ni vet... Men det finns i alla fall två fikapauser på schemat, det gillar jag!
Jag har inte hämtat mig sedan jag fick friterad panpizza till lunch på en konferens i Aberdeen. Vi utfodrades i någon sorts studentutfodring på något universitet, om jag minns rätt. Sämsta konferangsmaten någonsin. Jag lyckades med nöd och näppe hejda dem från att fritera min efterrätts-Mars. Frukosten var friterad toast med friterad black pudding. Så höll det på. Bäst var en soppa (broth, eller vad det heter) som faktiskt hade en liten smak av salt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
25 793
Kropp & Själ Ni glömmer väl inte... I år är jag hemma så inga problem med en handduk och de lila syrénerna kommer precis att ha slagit ut. Jag kommer...
Svar
10
· Visningar
456
Senast: Migo
·
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 344
Senast: Fibusen
·
Hästvård Nu när jag tog in hblstoet för att borsta så upptäcker jag att hon har knölar över hela kroppen. Ser även ut som ödem under magen. Hon...
2
Svar
22
· Visningar
2 454
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp