Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Chardonnay till och nu är jag så mätt att jag känner mig berusad.
Jaja
Ingen vet. Inte ens min partner kan.Bulgursallad med selleri, spenat, granatäpple, valnötter och fetaost. Stelt kyckling kryddad med nejlika, kardemumma, kanel, kryddpeppar och chili (hela köket luktade pepparkaka märkligt nog) samt hembakade naanbröd som förvisso smakade bra men hade sisådär noll likheter med naan.
Alltså, hur bakar en naan egentligen??
Ja så brukar vi också göra men tänkte att det ju inte borde vara omöjligt att göra själv - det var det!Ingen vet. Inte ens min partner kan.
Jag brukar hämta naan hos en av kvartersindierna när partner lagar indisk mat. Jag förstår ditt läge där.
Efter att ha kollat ett gäng youtube-videos landade jag i att fortsätta köpa naan. Utan tandooriugn verkar det inte bli så bra.Bulgursallad med selleri, spenat, granatäpple, valnötter och fetaost. Stelt kyckling kryddad med nejlika, kardemumma, kanel, kryddpeppar och chili (hela köket luktade pepparkaka märkligt nog) samt hembakade naanbröd som förvisso smakade bra men hade sisådär noll likheter med naan.
Ingen aning, men nu kom jag på att jag har en bit naan liggandes i frysen som absolut måste ätas upp ikväll tror jag. Yum!Bulgursallad med selleri, spenat, granatäpple, valnötter och fetaost. Stelt kyckling kryddad med nejlika, kardemumma, kanel, kryddpeppar och chili (hela köket luktade pepparkaka märkligt nog) samt hembakade naanbröd som förvisso smakade bra men hade sisådär noll likheter med naan.
Bevattningsförbudet hade det goda med sig att strömmen av squash stillade sig något. Annars åt jag dem tunnskivade som salladsgrönsak och rivna i biffar, mest.Nu anfaller squashen på bred front.
Om ni har några nya, roliga sätt att konsumera dylika så hör av er...n
Trots hettan och torkan är trädgården ett underbart skafferi just nu. Prio ett är att använda gurkorna som har kortast hållbarhet. Alltså blev det grekisk sallad med tzatziki idag. LITE vitt vin eftersom jag ska jobba i natt, tänkte jag. Till efterrätt en muffins som smakar mjuk pepparkaka med massor med riven squash i. Alltså SUPERGODA!!!
Sen har jag fryst ärtor som jag inte hann använda idag. Plus torkat en massa tomater och lagt in dem i olivolja och massa kryddor + vitlök.
I morgon får det bli blandade ugnsrostade grönsaker, helt enkelt.
Eller squashbiffar.
Eller lax med mangold & grönkål.
Plus kronärtskockor som är klara.
Ingen aning, men nu kom jag på att jag har en bit naan liggandes i frysen som absolut måste ätas upp ikväll tror jag. Yum!
Jag är en sådan källa till inspiration! Borde kanske starta en egen youtube-kanal och börja kalla mig influencerJag vill såklart också ha naan nu. Mitt ute på landet. Typiskt dig, @Killaloe att vara en sån fresterska.