Helt orelaterat kommer jag att tänka på en dag för några år sedan då partner plötsligt började prata om hur mysigt det numera var. Det var ett par veckor efter det att minstingen äntligen flyttat.
Jag kan relatera på nåt vis
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Helt orelaterat kommer jag att tänka på en dag för några år sedan då partner plötsligt började prata om hur mysigt det numera var. Det var ett par veckor efter det att minstingen äntligen flyttat.
Säg som det är - det var PIPPIN som inte orkade?
Jag kan relatera på nåt visJag kan sakna att vara två vuxna och en dn att sällskapligt slåss om. Och hinna läsa den
![]()
Men vilket kuttersmycke sen!Igår åt jag middag på en båt! Min ena middagsklubb hade säsongsavslutning. Vi köpte med pizzor från Söderberg&Sara/Hedvigsdal på saluhallen, korkade upp knastertorr cava (Dignitat, rekommenderas!) och åkte långsamt runt Malmös kanaler och sedan även ut på nästan öppet hav vid Dockan. Båten var eldriven så det var väldigt behaglig ljudvolym, vi turades om att köra. Vi gick på grund när jag styrdeVid ena änden av kanalen var man tvungen att göra en U-sväng, och kanalen var inte särskilt bred, svängradien var stor, så rodret kilades fast mellan två stenar vid ena kanten... som tur var gick det att dra loss rodret, knuffa iväg båten och sedan haka på rodret igen. Jag gör mig bättre som kuttersmycke än kapten
![]()
Jag tycker överlag att Zetas produkter är prisvärda!Just ja, vi testade Zetas svampcreme med tryffel igår till räkorna och den rekommenderas. Inte den allra bästa jag provat men den har ett mycket överkomligt pris och är lätt att få tag på. Jag kommer att börja ha en burk hemma, precis som med olivburkar.
På tal om Zeta, vad köper ni för oliver? Vi har provat oss fram bland vardagsoliver och trots att konsistensen brister lite tycker jag att ICAs med chili är rätt goda, åtminstone i kategorin urkärnade. Med kärna är såklart godast, men ibland är lättillgängligt mycket värt.
Jag tycker överlag att Zetas produkter är prisvärda!
På tal om Zeta, vad köper ni för oliver? Vi har provat oss fram bland vardagsoliver och trots att konsistensen brister lite tycker jag att ICAs med chili är rätt goda, åtminstone i kategorin urkärnade. Med kärna är såklart godast, men ibland är lättillgängligt mycket värt.
Just nu inmundigar jag körsbär köpta på ICA till mellanmål. Lite av en besvikelse eftersom de knappt smakar något.
Skulle laga mat, sätter igång ugnen och börjar klyfta potatis. Börjar lukta typ pizza. Påtalar det för maken som utbrister "å fan. Jag tappade ju en pizza upp och ner i ungen som brände fast". Jahapp. Av med ungen. Det dröjer ett tag innan jag får äta min köttbit och potatis. Tröstar mig med vin så länge![]()