Tittar in i ditt kök, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Beluga-bolognese med no 7-pasta perfekt al dente :love:
Hade alla ingredienser i skafferi och kyl förutom parmesan, det köpte jag för att frångå skafferi-regeln yttepyttelite. Det blev så jäkla gott, lagar detta alldeles för sällan. Blev några portioner sås över när jag fördelat pastan i matlådor, så ska klura ut vad jag kan göra för skafferismart med de resterna :idea:

Parmesan i balsamico, tryffelsalami, gruyère och oliver till förrätt, och löjromstoast med avokado och creme fraiche till huvudrätt för att fira partnerns födelsedag. Bubbel till honom och äkta äppelmust till mig. Mycket gott och lyckat! Makroner och gino på jordgubbar bli det senare som avslutning på kvällen.

Jag fortsätter min kulinariska utveckling med kassler på arbetstid (tänker att jag ger ut en kokbok lagom till jul "hen köpte ett paket kassler och du kommer inte tro på vad som händer sen" :D). Vill ni veta så får ni köpa boken :D

Men det var mest pga dagens kalla sås som jag vill skriva i tråden. Den var väldigt trevlig som tillbehör och bestod av (mycket) vitlök, bladpersilja, creme fraiche, olivolja, salt + peppar, lite basilika och avocado ihopkokad till en röra/gegga/gucka. Tänker nog faktiskt äta det själv redan till helgen som tillbehör till lax :)

högst densamma :up: Gillar initiativet även om maten inte är den mest inspirerande kanske :) men bättre det än Mc Donalds så..
Mycket bättre än Mc Donalds, tveklöst. Mc Donalds är ju mer som besläktat med snacks smakmässigt (och när det gäller näring och innehåll). Lilla Laxens mat liknar ju ändå mat. Bara lite mer sting i smakerna, så hade det varit rätt gott ändå, tycker jag.

Mycket bättre än Mc Donalds, tveklöst. Mc Donalds är ju mer som besläktat med snacks smakmässigt (och när det gäller näring och innehåll). Lilla Laxens mat liknar ju ändå mat. Bara lite mer sting i smakerna, så hade det varit rätt gott ändå, tycker jag.
Jag var nog mest besviken över portionsstorleken i dagens wrap samt mängden lax (jag hade lite svårt att lokalisera den) men det var bra drag i pepparroten :up: Så just pepparrot verkar de vara bra på att krydda med :D

Jag var nog mest besviken över portionsstorleken i dagens wrap samt mängden lax (jag hade lite svårt att lokalisera den) men det var bra drag i pepparroten :up: Så just pepparrot verkar de vara bra på att krydda med :D
Lokal specialitet. Jag har tagit två halva wraps någon gång. Dels den med pepparrot och så en annan.

Lokal specialitet. Jag har tagit två halva wraps någon gång. Dels den med pepparrot och så en annan.
En ska nyttja det lokala utbudet alltså :up: :D (vet du om pepparroten kommer från odlingarna runt Åsa till och med?) Jag gillar iofs pepparrot en hel del och tycker det är fint med lokala specialiteter men uppskattar inte riktigt stanken av solvarm pepparrot när den ligger tät över nejden :D

En ska nyttja det lokala utbudet alltså :up: :D (vet du om pepparroten kommer från odlingarna runt Åsa till och med?) Jag gillar iofs pepparrot en hel del och tycker det är fint med lokala specialiteter men uppskattar inte riktigt stanken av solvarm pepparrot när den ligger tät över nejden :D
Det kan inte uteslutas, faktiskt. I livsmedelsbutikerna i trakten tenderar den färska pepparroten att vara från Ungern (jag skriver inte vad jag tycker om det), men pepparrotsprodukterna i burkar brukar vara från Fjärås/Åsa, faktiskt. Och det är ju mer troligt att Lilla Laxen använder sådana än står och river färska rötter, tänker jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka