Tittar in i ditt kök, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag köpte dumplingsplattor förra veckan så här blir det också dumplings någon gång framöver! Min favoritfyllning är veggofärs med finhackad rödlök, sriracha och persilja. Tätt följd av mixade gröna sojabönor, chili och koriander. En gång testade jag en italiensk fusion med mozarella, soltorkad tomat och basilika. Avråder starkt från den kombinationen, osten smälte så knytena blev en ångad platt dumplingspizza.

Gör inte heller egen deg längre, sjukt ovärt jämfört med att köpa de lövtunna, finkavlade, perfekt runda färdiga.

I helgen (när jag firade min födelsedag, eftersom det var roligare att fira på en dag då jag ej jobbade) fick jag njuta av pannkakstårta :d
13256693_1681729775417389_1629659231_n.jpg

OBS: fyllde inte sju, även om tårtval kan signalera detta. Gillar bara pannkakor.

Nja, jag köper färdiga små degplattor i den asiatiska livsmedelsbutiken. Sen finhackar jag och blandar det jag vill ha som innehåll, och kluttar ut på degen innan jag nyper ihop dem.

Jag fyller oftast med asiatiskt, finhackade grönsaker, mycket ingefära, chili och vitlök. Kyckling, anka, räkor är gott, och svamp!

Nu har jag provsmakat den veganska chokladtårtan jag gjorde igår, den har stått till sig i kylen ett dygn. MUMS vad god! Kommer göra två till senare i veckan som ska vara vegansk/glutenfria alternativet till bröllopstårta på min väninnas bröllop i helgen. Baserad på tofu, det ni ;)

Ingen orkade laga mat. Partner får till skillnad från mig lön den 24:e, så han köpte hämtindiskt. Jag åt onion bhaji, en god lammcurry och naanbröd. (Jag brukar skippa riset när jag äter naanbröd, om det inte är riktigt gott ris, tex basmati med saffran. Idag var riset endast ordinärt.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka