Tittar in i ditt kök, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bra drillat av dig!

Jag är skitnöjd :D

Dessutom, varför betala typ 300 kr för ett kort samtal? Min läkare har fasta telefontider och det går trots allt snabbare per telefon, dvs fler patienter kan få hjälp. Han vet att jag söker vård om något är fel och vid det här laget kan jag min sjukdom så väl att jag vet när det är dags för ett besök.

Jag menar inte att skrämmas. För mig kan det vara sånt som gör att jag får tummen ur.

Ja absolut, du skrev det ju till Trani så egentligen ska jag ju inte lägga mig i. Menade bara att jag själv blivit ännu mer nervös av en sådan kommentar. Det är ju knappast okänt att cancer dödar så det har du ju helt rätt i.

Ja absolut, du skrev det ju till Trani så egentligen ska jag ju inte lägga mig i. Menade bara att jag själv blivit ännu mer nervös av en sådan kommentar. Det är ju knappast okänt att cancer dödar så det har du ju helt rätt i.

Klart du ska lägga dig i! Jag hatar när folk sitter och försöker skrämmas med märkliga scenarion.
Jag presenterar alltid och enbart fakta:D

Jag köpte igår även fast de är äckligt svindyra. Jag tänkte koka dem idag helt traditionellt med dill och sedan äta dem med smör :d

Funkar veganska alternativ till smör ihop med färskpotatis (dvs är det lika gott)? :)
Jag gillar margarin och har aldrig förstått tjusningen med smör så från mig är svaret ja. :p Men godast är de i en sallad med sockerärtor, sparris och senapsvinägrett tycker jag.

För att föra diskussionen tillbaka till mat: Knölar kan vara nästa veckas mat-tema!
Gärna! Jag har "nyskördade" jordärtskockor kvar.
Passar dessutom mitt egna livstema den kommande månaden "ät upp det du har i din frys och ditt skafferi, VLMF!". Temat kommer av att jag fått lönebesked från både jobb och försäkringskassan nu när sjukskrivningen äntligen är över. Hejdå dekadenta livet tills nästa hela lön är på kontot :D

Gärna! Jag har "nyskördade" jordärtskockor kvar.
Passar dessutom mitt egna livstema den kommande månaden "ät upp det du har i din frys och ditt skafferi, VLMF!". Temat kommer av att jag fått lönebesked från både jobb och försäkringskassan nu när sjukskrivningen äntligen är över. Hejdå dekadenta livet tills nästa hela lön är på kontot :D

Sweet, jag kom på när du sa det att jag har rödbetor kvar i frysen. Det kan nog bli riktigt bra knöltemat :up:

Tillägger för sakens skull att jag är sjukt nöjd med att sjukpenning ens existerar! Ihop med god mat!

Jag tycker god mat inte behöver vara dyr. Det viktiga är att det är bra kvalité på råvarorna (vilket inte behöver vara dyrt så länge man inte talar om kött) och att de är väl tillagade.

Ta tex rullader som jag tycker är en god klassisk rätt. Köttet ska ju faktiskt inte vara av finare slag pga av den långa och fuktiga tillagningen. Det man fyller dem med behöver inte vara något dyrt och exklusivt. Jag har gjort det några gånger när jag haft australiensare på besök i fältkontoret och de har tyckt det är jättegott (det blev nästan inga rester till senare kan jag säga och då gjorde jag mycket..).

Sedan köper jag enormt mycket kött till nedsatt pris pga kort datum eftersom jag har lyxen att ha mycket frysplats. Jag har råd att relativt ofta äta oxfilé just för att jag köpt den till halva priset pga datumet. Annars hade jag inte haft råd.

Helt sant @athena_arabians :)
Min matlagning hemma blir nog inte särskilt annorlunda mot annars mer än att jag kommer utgå från det som faktiskt finns i frysen (bland annat en hel del älg, svamp, RAMSLÖK och fisk) snarare än vad jag är sugen på just den dagen. Restaurangbesöken får jag nog halvera under några veckor.

Jag kan tillägga att jag aldrig köper annat är svenskt kött. Finns inte på världskartan att jag skulle köpa importerat.

Jag utgår ifrån att älgköttet är svenskt men jag tror inte särbon hann fråga innan han sköt :D

@VLMF: Det är samma sak för mig, de gånger det blir dyrare mat är oftast för att jag vill ha något som inte finns i frysen (seriöst, jag skulle förmodligen kunna utfodra en pluton med innehållet i frysarna :crazy: jag har en stor box, en liten box, ett högt skåp och två halvskåp som nästan är fulla O_o)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka