Jag misslyckades kapitalt med utmaningen. Varken löjromstoast, citronpaj eller lamm med hasselbackare är väl särskilt grekiskt. Franskt blir svårt det med, men jag ska göra ett försök.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så ska det låta!Det var himla fint av dig bläckis!
Det var mycket innovativt att du kom på att fråga @Hyacinth ! Jag blev väl imponerad även av det?!Så ska det låta!
Åååh, det var annat än mina fattiglapps-varma mackor, det! Mums!Ikväll blir det varma mackor. Generöst med tryffelsalami och en bra ost samt ruccola gör det till en fest istället för måndagsmisär. Ska nog rota fram lite vin också. Varma mackor kan vara världens bästa snabbmat näst yoghurt.
Inte för att jag vet hur mycket och hur goda linser du ätit i din dag, men jag vill också gärna ha recept(-ish)! Jag behöver steppa upp efter lunchens tristess(äter i och för sig blommer i madeira som plåster på såren, så det går ingen nöd på mig).@Petruska Förresten - om du kommer på mer i detalj hur du hade kryddat belugalinserna får du gärna berätta. Sumak och ev tranbärsvinäger, var det så? Jag vill också göra sådana, de var de godaste linser jag ätit.
Ja, jag tänkte att det kunde vara till nytta för flera. De var vansinnigt goda, med lite hetta.Inte för att jag vet hur mycket och hur goda linser du ätit i din dag, men jag vill också gärna ha recept(-ish)! Jag behöver steppa upp efter lunchens tristess(äter i och för sig blommer i madeira som plåster på såren, så det går ingen nöd på mig).
@Petruska
Grönsaksgryta med fisk(tänk torskblock). Inspirerande? Icke. Föda. Basta. Såååå tråkigt.
Timjan, chili och vitlök... VardagsvariantenLite saffran och chili och aioli?
@Petruska är nog på resande fot och jag frågade inte närmare, dessvärre. Men hallonvinäger finns på Ica så det är nog inte omöjligt att där finns tranbärs- också.Var hittar jag tranbärsvinäger? Eller måste jag koka egen?
Tranbärsvinäger, tistelolja, rå lök, salt, svartpeppar och grovriven sumak.@Petruska Förresten - om du kommer på mer i detalj hur du hade kryddat belugalinserna får du gärna berätta. Sumak och ev tranbärsvinäger, var det så? Jag vill också göra sådana, de var de godaste linser jag ätit.