Tittar in i ditt kök, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här har vi blivit kontinentala eller något så vi intog vår middag vid 22-tiden :D Fiskbitar, diverse grönsaker, potatis, grädde och vitt vin i foliepaket som vi körde i ugnen. Skulle egentligen grillats men vi är inte riktigt så stora entusiaster att vi ställer oss och meckar med det efter mörkrets inbrott typ :D Så, förutom att potatisen blev stenhård när vi gick på den angivna tiden i receptet (och därför fick putta tillbaka den in i ugnen och därmed åt halva måltiden utan potatis) så var det väldigt gott.

Gissa vad vi ska äta till middag? :angel: :D

Nu till brunch blir det havskräftor, särbon tyckte att vi köper väl i lokala butiken och ser om de är hemska eller goda :p

Jätteäcklig brunch:
13151139_228412534216883_1844900970_n.jpg

:cool: :D

Nästa gång ska vi ta sittunderlag, man fick lite ont i röven av att sitta på stenarna :crazy:

Får besök ikväll, ska bjuda på tomatsoppa av ugnsrostade tomater och massa färsk basilika. Belugalinser och vispad creme fraiche i skålar bredvid som man toppar sin soppa med, och smörgåsar med stark ost till.

Du får gärna ta en del av äran för att jag är helt food-high efter att ha ätit tomatsoppa i dag :love:.

Tack vare dig kom jag i tanke om att vi hade en rejäl mängd halvtrista körsbärstomater här hemma som låg och väntade på att kastas ut. Klippte ner några av fjorårets rosmarinkvistar och slängde på en plåt tillsammans med tomaterna och några trötta lökar, ett gäng vitlöksklyftor och en bortglömd torr (fd. färsk) röd chilifrukt och så in i ugnen på låg temperatur i ett par timmar. Till sist mixade jag buljong, färskost och grönsakerna med en skvätt vitt vin och kryddade med rökt paprika-pulver, balsamico och en klatt honung. Serverades med foccaciabröd gnuggat med olivolja, flingsalt och vitlök.

Fy faaaan vad gott det blev :D.

Åh det låter nästan exakt som min soppa @hagel :D balsamico häller jag i en slatt oavsett vilken soppa eller gryta jag gör typ! Bra att det blev gott!

Lunch: rökta räkor och aioli i Lickershamn. Sämre kan man ha det! Middag blev pilgrimsmusslor, blomkålsmos med brie, sparris och citronsås samt rökt abborre. Till och med BARNEN åt med förtjusning. Blåbärscheesecake med vit choklad blir det till efterrätt.

Här blev det vit sparris, lätt kokt med brynt smör och massa flingsalt. Potatismos och ångad broccoli till :D och resterna av belugalinser och vispad creme fraiche. Toppade med rostade pinjenötter, såg riktigt fancy ut på tallriken. Drack inget vin i min ensamhet, dock pistageglass till efterrätt men det smakade lite för artificiellt (Icas tror jag det var, undvik den).

Igår: vit sparris, dressing på parmesan och citron och lite annat, färsk pasta, vitlöksstekt färsk spenat och ugnsrostad grönkål.

Idag: ugnsrostad sötpotatis med ramslök och färsk oregano, röda linser med balsamio, lök och persika samt panerad fetaost.

Både igår och idag mycket vin för att överkomma att vi röjer ett dödsbo.

Rester idag, dvs det som var kvar av den grillade fläskfilén, lite tomater och gurka samt potatissallad (de gör en egen på lokala ICA som faktiskt är riktigt god).

Helt ok söndagsmiddag i värmen :up:

Pulversoppa och en riskabla till mig, övriga åt rester av den mexikanska räkrätten:D
Den där ultragenuint mexikanska.

Imorgon blir det paella till middag för FAMILJEN.
Jag festar loss på en soppa, imorgon endast 10 dagar full påsdiet kvar.

Pulversoppa och en riskabla till mig, övriga åt rester av den mexikanska räkrätten:D
Den där ultragenuint mexikanska.

Imorgon blir det paella till middag för FAMILJEN.
Jag festar loss på en soppa, imorgon endast 10 dagar full påsdiet kvar.
Åh riskaka ... är inte det dietarens värsta fiende? :D Låga kcal men GI genom taket. Och mättar inte mer än att man kan trycka ett paket åt gången. Det kan åtminstone jag :cool:

Åh riskaka ... är inte det dietarens värsta fiende? :D Låga kcal men GI genom taket. Och mättar inte mer än att man kan trycka ett paket åt gången. Det kan åtminstone jag :cool:

Åh jo, det är sjukt gott och vansinnigt:D
GI har jag noll och ingen kunskap om, jag håller mig till mina kalorier;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka