Tittar in i ditt kök, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känslan när man promenerar genom ett veritabelt inferno av ramslök som bara fortsätter och fortsätter och fortsätter... och man får inte plocka ens en liten kvist därför att man befinner sig i ett naturreservat. Den känslan. :meh:
Omberg? :D

(Jag hade den upplevelsen på just omberg för några veckor sedan :D)

Idag har vi ätit en tämligen trevlig sallad med ärtor, sugar snaps, fetaost, salladsblad och mandolinad zucchini. Till det hoummus och morotsbiffar uppiffade med sesamfrön. Hittade även ett vitlöksbröd i frysen som fick sällskapa resten av middagen :)

Omberg? :D

(Jag hade den upplevelsen på just omberg för några veckor sedan :D)
Och jag upplevde detsamma på Stenshuvud idag. Naturreservat schmurreservat:mad:(fast jag har ju tillgång till ramslök hemmavid, så vem är jag att klaga?).

Lunch idag på stranden: Rökt makrill från Bure rökeri i Kivik på halvgammalt hembakat bröd. Termoskaffe o äpple efteråt. Veckans godaste måltid, utan tvekan, men den lämnade ett spår av dåligt samvete. Jag vet inte om jag kommer palla fortsätta äta fisk.:(

Och jag upplevde detsamma på Stenshuvud idag. Naturreservat schmurreservat:mad:(fast jag har ju tillgång till ramslök hemmavid, så vem är jag att klaga?).

Lunch idag på stranden: Rökt makrill från Bure rökeri i Kivik på halvgammalt hembakat bröd. Termoskaffe o äpple efteråt. Veckans godaste måltid, utan tvekan, men den lämnade ett spår av dåligt samvete. Jag vet inte om jag kommer palla fortsätta äta fisk.:(

Ät fisk för bövelen! Det är nyttigt och bra.

Lunch blev sista portionen av kikärtsgrytan, snyft. Middag skulle ha ätits hos svärmor men eftersom de är såna sölputtar så hade de knappt börjat grilla när BARNET behövde nattas vid 19:30 pga övertrötthet. Sambon hämtade mat åt mig och gick sedan iväg och åt. Inte mig emot - jag filade på en jobbansökan, svängde ihop en annan och spelade Wordfeud med brorsan. :D

Ja just det, maten! Klyftpotatis, grillat fläskkött och vitlökssmör. Helt okej, men med våra nya mer vegetariska matvanor är jag inte så road av kött längre (om det inte är i form av hamburgare eller kebab förstås *dregel*).

Paus i det turkiska temat till förmån för arabiskt. Jag var på samma restaurang för tre år sedan och jag lutar åt att det är den bästa restaurang jag vet. Akadeniz Hatay Sofrasi i Istanbuls arabiska kvarter.

Religiöst som fan med överdriven belysning som förhindrar synd och inget vin, men MATEN. Änglarna gråter. Och inte ens dyrt. Dessutom trevlig personal och allmänt glad och avspänd stämning och en del spektakulära anrättningar.

Jag läste också "spektakulära avrättningar" - utan att vara bitter.

Ikväll ska jag laga räkgryta med massa vitlök och chili till PIPPIN. BARNET vill ha rostade smörgåsar efter att jag köpte en brödrost... Själv ska jag äta en p-p-påssoppa och en rostad smörgås med maaaaager ost. Jag måste äta lite mer nu tror jag. Min plan var kanske lite för ambitiös i kombination med BARN?

Jag började dagen med att skälla på PIPPIN och BARNET så deras hår fladdrade. Intressant vad lågt blodsocker kan åstadkomma.

Ikväll ska jag laga räkgryta med massa vitlök och chili till PIPPIN. BARNET vill ha rostade smörgåsar efter att jag köpte en brödrost... Själv ska jag äta en p-p-påssoppa och en rostad smörgås med maaaaager ost. Jag måste äta lite mer nu tror jag. Min plan var kanske lite för ambitiös i kombination med BARN?

Jag började dagen med att skälla på PIPPIN och BARNET så deras hår fladdrade. Intressant vad lågt blodsocker kan åstadkomma.

...eventuellt var B&P inte riktigt så imponerade:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka