Tittar in i ditt kök, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lätt middag; sallad på vad kylskåpet kunde erbjuda, coleslaw, finstrimlad svartkål, yoghurtbollar. Ett glas rött för jag överlevde ett träningspass och har köpt nya fina vårskor :up:
Nya skor är en lysande anledning att fira:D

Klafsig macka med varmrökt lax och klet som smakade för mycket majonnäs till lunch. Middag ute i naturen i blåst och sol bestående av ihopslängd sallad: rester av ugnsbakade champinjoner, paprika, rödlök och aubergine, rå squash och fänkål i fina strimlor, kikärtor rostade med vitlök och chipotle, kallpressad rapsolja och citron. Troligtvis berodde det på att vi åt utomhus, men det smakade fantastiskt bra.

Konferens. Middag på kvällen vilket blev några skedar hummersoppa (GOD), lite röding (medioker) och 4 satans hallon.
Nu ska jag festa loss på en påse soppa tror jag.

Gör du dansk eller svensk?

Jag vet inte vad skillnaden är:o

Jag gör remouladsås på hackad inlagd gurka, dito kapris, salt, peppar och yoghurt samt citron, en liten klutt majonäs att binda ihop den med.
Vet inte ens om det är en remouladsås egentligenO_o
Den har blivit såhär med åren och är en höjdare till panerad fisk.

Konferens. Middag på kvällen vilket blev några skedar hummersoppa (GOD), lite röding (medioker) och 4 satans hallon.
Nu ska jag festa loss på en påse soppa tror jag.

Jo! Potatispurjolökssoppan blev riktigt bra (för att vara pulverbaserad). Saltet gör den ätlig och om en vecka ska jag toppa den med små rara broccolibuketter.

Orkar ni höra om denna miserabla diet? Annars blir det käcka uppdateringar om kära FAMILJENS födointag endast, tills det händer något roligare.

Jag vet inte vad skillnaden är:o

Jag gör remouladsås på hackad inlagd gurka, dito kapris, salt, peppar och yoghurt samt citron, en liten klutt majonäs att binda ihop den med.
Vet inte ens om det är en remouladsås egentligenO_o
Den har blivit såhär med åren och är en höjdare till panerad fisk.
Min övertygelse sedan barndomen är att dansk remoulad är god, gul och innehåller mycket små bitar av vaddetnukanvara. Svensk remoulad är vit, äcklig och innehåller större bitar av skrämmande inlagda saker.

Min övertygelse sedan barndomen är att dansk remoulad är god, gul och innehåller mycket små bitar av vaddetnukanvara. Svensk remoulad är vit, äcklig och innehåller större bitar av skrämmande inlagda saker.

Jag älskar inlagda saker:D mer ättika och vinäger für alle! Kan det picklas är det bra.
Sån där gul sörja med typ gurkmeja och curry i ätes icke.
Men jag gillar dig ändå. Bara lite mindre.

Partnern ska experimentera med en tagine-gryta han köpte nyligen. Jag känner till två av ingredienserna: skinkstek och teriyakisås :D Det ska bli spännande att se vad det blir :up:

Potatispurjolökssoppa till frukost vid 7, helt okej. Känns så bra att jag var duktig igår, och jag känner mig pigg och nöjd. Ikväll ska jag laga en curry åt FAMILJEN så de får något riktigt gott!

Potatispurjolökssoppa till frukost vid 7, helt okej. Känns så bra att jag var duktig igår, och jag känner mig pigg och nöjd. Ikväll ska jag laga en curry åt FAMILJEN så de får något riktigt gott!
Du orkar alltså laga riktig mat samtidigt som du själv går på pulver och sågspån?

Du orkar alltså laga riktig mat samtidigt som du själv går på pulver och sågspån?

Absolut, det är så roligt att laga mat och luktar gott, och det känns bättre än att sitta och småsura med min pulversoppa. Skulle jag bara känna lukten av pulver och sågspån skulle jag avlida. Sen försöker jag under tiden ändra lite rätter och matvanor så jag kan hoppa in lätt när jag har återvänt från sodom.

Sen mörkar jag ju för BARNET, jag har dels ett antal kilon att hantera på ett vettigt sätt, men jag vill inte att BARNET vet att jag dietar så BARN-versionen av min soppdiet är att jag har ont i ryggen och därför blivit tillsagd av doktorn att jag måste tappa några kilon.
BARNET blev väldigt upprörd när jag inte åt samma mat, så jag fick vara kreativ och dessutom låtsas att min soppa är supergod men absolut bara för vuxna.

Ja, jag har faktiskt funderat lite på de pedagogiska aspekterna av det där.

Intressant om du lyckas förhindra att BARNET ens provsmakar på hela tiden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka