Tittar in i ditt kök, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efterrätt till lunch? Jag kommer gärna också :D
Någon vegansk raw-dessert kanske, typ chokladmousse med kikärtsspad eller avokado som bas. Eller köpe-sorbet.

Jag har en burk spad, jag menar kikärtor, hemma som jag planerar för egen del :idea:
Det känns lite bisarrt när man köper burken för spadets skull. :crazy: (Påminner mig själv om att jag måste göra kikärtsmaränger fler gånger så att jag får snits på dem.)

Jag har en dhal på spisen (gröna linser), fullspäckad med morötter för att fira morotens dag ett par dagar för sent. :D

Till efterrätt smulpaj med hallon och jordgubbar så att jag får slut på den där vaniljsåsen.

20160406_171031_zpsqijy9stz.jpg

God middag! Ja, röran håller på att fly ur skålen. BARNET ville förse sig själv.

Det finns för övrigt många fördelar med att ha en partner som är vegan. En av de största är dock: NÄR VI KÖPER HALLOUMI ÄR DEN MIN. Behöver nog inte förtydliga varför det är fantastiskt.

Kan meddela att modifast vaniljpudding var som att äta klister. En synnerligen obehaglig upplevelse.
Jag slängde den under ilskna rop och tillredde en potatispurjolökssoppa (pulver) med lite tabasco, salt och peppar.
Kära familjen, mina små kycklingar, åt rester av fiskgratängen med en varm kålsallad (svartkål. Rödkål, grönkål) till. Toppade kålen med röda apelsiner jag filéade och granatäpple och lite vinäger.

Igår bjöd chefen på frukost så jag åt surdegsbröd med jordnötssmör och nutella :D Lunch blev libanesisk buffé, sen hade jag ont i magen resten av eftermiddagen :( Gjorde mer kålslåw och åt en matig sallad till middag (yoghurtbollarna :love: ), sen fick jag stödäta två knäckebröd och ännu mer ont i magen. Har hämtat mig nu tror jag.

Nästa nya spännande grej:

FRUKOST!

nutrilette chocolate chip cookie bar.
En kletig grej som verkar bestå av puffat ris, torra små fyrkantiga chokladsubstitut och typ...kolasås?
En märklig frukost. Lite sågspånig konsistens, men inte värsta sorten. 3 glas vatten och te.

Är vid gott mod men önskar att jag var på kontoret så jag kunde göra en soppa istället. Sött klet till frukost är i och för sig gott, men då hellre i form av en chokladcroissant och cappuccino.

Hur ska jag hantera KAFFET? Jag vill ha mjölk i.Är ganska modest i kaffedrickandet, men det är en viktig social grej. Ska jag byta mot te? Vill inte småfuska, då smyger jag in det mesta efter några dagar. Allt eller inget...

Flådig middag i Norge = en rejäl bit oxfilé (visserligen perfekt stekt), några stackars potatisar med skalet på, god bearnaise och nån typ av rotfruktsmos, samt EN (!) sparris. Inga andra grönsaker. Och så mycket gelatinig pannacotta med jordgubbssås. Ingen förrätt. Ingen dryck som ingår. 600 spänn. Som hittat!

Igår mellanlandade jag i föräldrahemmet för för-födelsedagsmiddag: biff stroganoff, cornichons, MYCKET sparris och ris, samt varm tjinuskisås och lingon och glass. Oerhört gott. Alkoholfritt bubbel från huset Juhlin (har jag för mig) - väldigt gott och inte särskilt sött. Imorse samma biff stroganoff på rostat surdegsbröd, som födelsedagstraditionen bjuder. Nu åker jag hem och ska försöka ordna alla bra idéer och tankar från kursen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka