Tittar in i ditt kök, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack! :)

Jag tror jag ska beställa en repris av regnbågsfilén från i helgen av sjuklingen här hemma, det blir nog en alldeles perfekt födelsedagsmiddag! :) tårta tjuvstartade vi på igår, men den var tyvärr en besvikelse. Tryffeltårta från Coop, vansinnigt söt och i övrigt rätt smaklös.

Regnbåge är jättegott! :d

Okej, misären är här.

Frukost för alla andra; konferensbuffé.

Frukost för yours truly; sågspånssmakande måltidsersättning och vatten (ska festa loss på en kaffe snart).

Sågspånet är konferensvänligt, annars är det soppträsket. Jag behöver en liten kickstart.
Att bara minska portioner funkar inte för mig.
Minska portioner är omöjligt! Mat är för gott för det.

(Jag brukar införa kraftigt ökad andel grönsaker i luncherna vid liknande problem. Som nu.)

Jag slänger i lite tabasco och peppar, då blir det något bättre. I kombination med nån bar som mellanmål överlever jag utan att vara tokhungrig om än inte mätt. Vi får se hur det går.
Men helskotta vad jag önskar att det fanns en het thaisoppa eller liknande:( något som smakar!

Hjälp tråden .
jag ska bjuda syster på lunch imorgon..
Hon äter inte gluten, inte ägg, inte mjölkprotein. Hon säger att hon inte kan äta laktosfritt heller dvs inga mjölkprodukter.
Vad ska jag laga?
Vi gillar kyckling och fisk så kanske gryta på det eller i ugn? Men gör jag gryta brukar jag använda grädde etc och det går ju inte.
Gör jag i ugn brukar jag ha tex ost på. Det går ju inte heller nu.
Funderar. .. :idea:

Hjälp tråden .
jag ska bjuda syster på lunch imorgon..
Hon äter inte gluten, inte ägg, inte mjölkprotein. Hon säger att hon inte kan äta laktosfritt heller dvs inga mjölkprodukter.
Vad ska jag laga?
Vi gillar kyckling och fisk så kanske gryta på det eller i ugn? Men gör jag gryta brukar jag använda grädde etc och det går ju inte.
Gör jag i ugn brukar jag ha tex ost på. Det går ju inte heller nu.
Funderar. .. :idea:
Även efterrätt önskas :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka