Tittar in i ditt kök, del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den kostade bara 51 kr. Men plats tar den.
Det är främst utrymme i bokhyllorna som är problemet. Jag har smugit iväg några kassar med böcker, men bara såpass att det inte behöver ligga fullt så mycket i lagret ovanpå de stående böckerna. Dubbla rader är inte aktuellt, men en hårdare rensning är nödvändig. Kanske ska jag manifestera min kommande rensning med en beställning från Bokus:idea:

Jag har lovat mig själv att hädanefter ska fyra böcker ut varje gång jag tar hem en ny. Undrar om jag siktar för högt? Till en början lär det vara ganska enkelt, men sen?
Svårt. Skulle jag inte klara. Men du är säkert duktigare :up:

On T: Har inte ätit än men dricker kaffe. Har hemskt nog blivit förtjust i en sötsliskig kaffesyrup (fult ord) med vaniljsmak. Starkt kaffe, mjölk och så syrupen. Då står jag mig till i eftermiddag :D

On T: Har inte ätit än men dricker kaffe. Har hemskt nog blivit förtjust i en sötsliskig kaffesyrup (fult ord) med vaniljsmak. Starkt kaffe, mjölk och så syrupen. Då står jag mig till i eftermiddag :D
Kaffesyrup. Det måste vara ett av de fulaste nya (?) ord jag har hört! Varför inte kaffesirap eller vaniljsirap?

Verkligen fult ord!

Jag tror inte att jag kommer lyckas vara så värst ståndaktig med bokrensningen, men om jag inte ska bli som en släkting till mig, en gammal professor med hela hemmet fullt av böcker och bara smala gångar mellan staplarna, måste något göras.

På trådämnet: bjuden på frukost. Starkt gott kaffe, nybakade scones med smör, stark ost och marmelad. Fetyoghurt med bär och nötter.

Edit: det är ju fint med en kökstråd, eftersom det utöver mat kan pratas om allt möjligt i ett kök. Bästa platsen att hänga på, helt enkelt!

Pga åt ute igår ingen matlåda till lunch, men det är lugnt: jag och BARNET ska äta vegobullar med pasta. Maken är visst vuxen så han ska äta någon linsgrej.

På trådämnet: bjuden på frukost. Starkt gott kaffe, nybakade scones med smör, stark ost och marmelad. Fetyoghurt med bär och nötter.
Ååååhhhh!

Jag håller diet, sedan häromdagen och fram till påsk och den med påsken vidhängande påsksemestern i Paris. Det enda jag kan tänka på är allt jag ska äta när dieten är över.

(Dieten är rätt moderat. Jag undviker sötsaker, öl, samt sådant där extra som tex stor frukost.)

Tack hörni! :heart

Middag i går blev hämtthai och jag har hälften kvar som blir lunch. Vi är sjuka allihopa, särskilt dottern och sambon, så ingen har särskild aptit eller motivation till att laga mat. Men i kväll satsar vi på en snabb och enkel ugnslagad kyckling med färskost och till det ugnsrostad potatis och förhoppningsvis något grönt. :cool:

Surdegsbröd med cheddar och fikonmarmelad. Perfekt löskokt ägg. Kaffe och te och juice. Ljuuuuvligt.

Idag ska vi äta våfflor eller krabbelurer eller jästa pannkakor (stenkakor?) med jordgubbssylt och grädde - har inte bestämt riktigt än. Antagligen blir det både lunch och middag. Och så lite surdegsbröd på kvällskvisten kanske. Resterna av lammet blir lunchlåda till imorgon.

Ååååhhhh!

Jag håller diet, sedan häromdagen och fram till påsk och den med påsken vidhängande påsksemestern i Paris. Det enda jag kan tänka på är allt jag ska äta när dieten är över.

(Dieten är rätt moderat. Jag undviker sötsaker, öl, samt sådant där extra som tex stor frukost.)
Då kontrar jag med ett åååååh på Paris. Jag vill också!!!
Efter ett ordentligt återfall i anorexieländet har jag nu rusat upp i vikt och är noga med att inte hålla diet, fastän det kanske snart behövs... Men det är som sagt inte aktuellt☺

Då kontrar jag med ett åååååh på Paris. Jag vill också!!!
Efter ett ordentligt återfall i anorexieländet har jag nu rusat upp i vikt och är noga med att inte hålla diet, fastän det kanske snart behövs... Men det är som sagt inte aktuellt☺
Jag förstår. Det var faktiskt med tanke på relaterade funderingar som jag beskrev dieten. Att avhålla sig från croissanter ett par veckor innan man åker till Paris, är ju inte direkt att späka sig.

Det är ingen fara för min del. Jag tycker dock inte att det skadar att vara en motvikt till flödet av befängda bantningar som ideligen florerar på nätet och överallt i verkligheten, så jag tycker alltid det finns en poäng med att förtydliga sådant☺
Ja, jag är alltid försiktig med vad jag skriver och säger om viktminskningsprojekt. Tex skulle jag rakt av äta sötsaker och stor frukost om jag blev bjuden eller om någon högtid - tex födelsedag - inträffar under "dietttiden". Mat som socialt kitt och trivselskapande faktor är oändligt mycket viktigare än några kalorier hit eller dit!

(Vi pratar om ungefär 1,5 kilo här, de där som jag brukar lägga på mig varje ledighet och sedan nöta bort efter ledigheten.)

Jag kommer för övrigt ihåg ditt återfall, @Koltrast och blir glad varje gång jag ser här att du har ätit något gott och inspirerat! Jag hoppas du mår någorlunda bra nu?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka