Tittar in i ditt kök, del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska också ha middagsgäster imorgon, noll inspiration. Vi blir fyra totalt och lagar maten ihop snarare än att jag bjuder, jag tar nog bara lite mer ansvar för att det är hos mig vi ska vara. Jag föreslog kött, egen sushi eller veganskt. En svarade helst inte veganskt, en annan vill ha något onyttigt, och irish coffee till efterrätt. Så där står vi nu ;) Senaste gångerna med det gänget har vi ätit älgburgare, pulled pork, älgfilé med svampsås och potatismos, och egen sushi. Funderar på att sluta ta ansvar för middagen och så får vi spontanhandla något imorgon :cautious:

Alltså - är det helt inne med Irish coffee nu eller? Har hört jättemånga prata om det sista månaderna. Själv har jag inte druckit det på många år.

Alltså - är det helt inne med Irish coffee nu eller? Har hört jättemånga prata om det sista månaderna. Själv har jag inte druckit det på många år.
Jag tror att det har en liten trend just nu. Jag har inte druckit det på många år, men jag har som du hört talas om det på sistone.

Pastakväll här också. Dock ingen fancy tryffel här, inte. Istället en snabbihopsvängd röra på diverse grönt(röd- och vitlök, den älskade broccolin, sockerärtor och färsk spenat), rikligt med hyvlad parmesan, citronzest, olivolja och grovmalen svartpeppar. Finpraliner efteråt. Ah.

Jag tror att det har en liten trend just nu. Jag har inte druckit det på många år, men jag har som du hört talas om det på sistone.

Jag verkar vara något på spåren! Undrar vem lobbyisterna är, kaffeföretagen eller whiskyföretagen? Eller mjölklobbyn?? Det är väl grädde uppepå?
Mvh/konspirationsteoretikern

Sonen och hans flickvän gjorde färsbiffar. Serverat med rotfrukter, sallad och ett glas Zinfandel. Jag har gjort tre sorters glass (blåbär, dajm och granatäpple/sött vitt vin) som inte hann frysa till denna middag - det får bli en annan dag.

Jajuste, jag har picklat rödlök också - succé hos två av tre

Sitter på tåget söderöver efter att ha begravt min mormor i går. Vi fick fantastiskt goda små tunnbrödssnittar till begravningskaffet, eller vad det nu kallas, efteråt som var fyllda med tunt skivat renkött och pepparrotskräm. Laxsmörgåsen lät jag bli även om brödet som laxen låg på var gott, och det söta inslaget var en skiva mörkt bröd med brie och en sylt eller marmelad. En god småplockstallrik, som följdes av en jättegod tårta gjord på sega marängbottnar med grädde och jordgubbar mellan. På kvällen hade kusinen svängt ihop en indisk kikärtsgryta med lök, broccoli, grönkål och kokosmjölk, bl.a. Gott och enkelt.

Lunch får väl bli en banan från Pressbyrån vid bytet i Uppsala och middag har jag ingen aning om.

Sitter på tåget söderöver efter att ha begravt min mormor i går. Vi fick fantastiskt goda små tunnbrödssnittar till begravningskaffet, eller vad det nu kallas, efteråt som var fyllda med tunt skivat renkött och pepparrotskräm. Laxsmörgåsen lät jag bli även om brödet som laxen låg på var gott, och det söta inslaget var en skiva mörkt bröd med brie och en sylt eller marmelad. En god småplockstallrik, som följdes av en jättegod tårta gjord på sega marängbottnar med grädde och jordgubbar mellan. På kvällen hade kusinen svängt ihop en indisk kikärtsgryta med lök, broccoli, grönkål och kokosmjölk, bl.a. Gott och enkelt.

Lunch får väl bli en banan från Pressbyrån vid bytet i Uppsala och middag har jag ingen aning om.
Mat är bra när annat skakar.:heart

Låter som ett bra sätt att modernisera smörgåstårtan och/eller landgången vid sådana där tillfällen som just begravningar.

Hoppas att det inte är för tungt med din mormor och sorg.

@Koltrast Mat behövs om inte annat, för att orka tackla livet. Gärna trösterik sådan <3
Låter som ett bra sätt att modernisera smörgåstårtan och/eller landgången vid sådana där tillfällen som just begravningar.

Hoppas att det inte är för tungt med din mormor och sorg.
Ja det kändes lagom.

Tack. Tyvärr är det fortfarande väldigt tungt. Hur världen kan fortsätta snurra när hon inte längre finns är ett mysterium.

Har bestämt middag ikväll! Det blir en förenklad version av pekinganka. The real deal har en tre dagar förberedelsetid, så det blir Lotta Lundgrens snabbversion. Har köpt pannkakor på asiatiska butiken, de fanns bara i 100-pack :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka