Titta på TV med wifi

movi

Trådstartare
Jag känner mig helt blåst, men vi får inte igång TV:n i husvagnen med vagnens antenn (dålig mottagning) utan funderar i stället på att koppla upp den med campingens wifi.

Det är en äldre tv typ 8-10år, så ingen smart-tv.

Så nu kommer vi till det jag känner mig helt blåst på, vad behöver vi? Går det överhuvudtaget när det inte är en smart-tv?
Eller är det bara att köpa ny TV?

Har provat med bordsantenn, men den får inte in några signaler, mycket skog/träd runt om kring. För egentligen räcker det med markkanaler i husvagnen.

Jag känner mig helt blåst, men vi får inte igång TV:n i husvagnen med vagnens antenn (dålig mottagning) utan funderar i stället på att koppla upp den med campingens wifi.

Det är en äldre tv typ 8-10år, så ingen smart-tv.

Så nu kommer vi till det jag känner mig helt blåst på, vad behöver vi? Går det överhuvudtaget när det inte är en smart-tv?
Eller är det bara att köpa ny TV?

Har provat med bordsantenn, men den får inte in några signaler, mycket skog/träd runt om kring. För egentligen räcker det med markkanaler i husvagnen.

Har TV:n ingen wi-fi och appar måste ni få signalen till TV:n på annat sätt, genom en Chromecast (eller motsvarande nu när Google slutat med Chromecast) i HDMI-uttaget eller en HDMI-kabel direkt från plattan/datorn till TV:n.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka