B

benjamin

Båda mina hästar älskar tistlar! Vad är det för nyttigt med tistlar? Någon kunnig inom området som vet?
 
Min häst alskar det också, och min förra medryttarhäst också.
 
Min häst gillar också tistlar och brännäslor.Har jag slagit tistlar(dom höga)äter hon upp det fast det är torrt och brunt.
 
min lilla glupska fjording tar blommorna utmed vägen när vi rider.
i en del böcker står det att hästen får inte äta tistlar för de kan skada sig i munnen.....

bullshit! en häst äter det somn är bra för den! (men jag kan tycka att det vore lite stickigt... men men )
 
d finns väl undantag i hästvärlden åsså. men oftast äter ett djur det som är bra för dom.
håller d inte med?
min häst kan inte äta ekollon för vi har ingen sån hemma
 
Nej, jag håller inte med. :smirk:

Jag tror hästar äter sådant som smakar gott, och ratar det som smakar illa.

Ofta smakar ju växter, som är giftiga, väligt illa och därför låter hästarna bli dem.

Det finns många kräsna hästar som inte äter sådant som är bra för dem, ex grusmineraler. Och de här åsikterna om att hästar som låter bli mineralerna inte behöver dem är bara nys enligt mig. Hur ska hästen kunna sortera ut selenet, som nästan alla hästar behöver, från mineralerna om den känner att den ex inte behöver fosfor?

mvh Jessica
 
Jag fick två stora Mariatistlar på dyngstacken efter att ha utfodrat med örtblandning. Tyvärr så dök dom bara upp en gång. Jätte vackra, stora, maffiga med vackra blommor.
Blommade precis före snön kom.
 
Håller med dig Jessica.Jag har en kanon stor ek i hagen,när ekollonen ramlar ned är dom pigga på att ta dom.jag kom i håg fölet jag hade han fick ont i magen men allt gick bra.Om jag inte har helt fel så är det antingen mogna eller omogna ekollon som ska vara ok att äta för hästarna.Tror det är när dom är rikyigt bruna,alltså mogna.
 

Liknande trådar

Hästvård Nån som vet nån bra salva att smörja en hästs spenar och området runt då hon kliar sig mycket där? Hon har svullet juver alltid haft och...
Svar
9
· Visningar
987
Senast: jemeni
·
INK
Hästvård Har en häst med inkar, som behandlats 4 gånger med cellgifter och elektroterapi på Strömsholm, varje gång har en del av inken trillat...
Svar
3
· Visningar
546
Senast: Valle
·
Fritid Ska bo på ett lägenhetshotell i Arninge och sitta på riksarkivet i Arninge några dagar i augusti. Lägenhetshotellet ligger 500 meter...
Svar
13
· Visningar
663
Övr. Hund Jag funderar kring en hunds beteende, jag har mina teorier men skulle gärna vilja höra andras input, kanske om någon är mkt kunnig inom...
Svar
18
· Visningar
843
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp