Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min absoluta favorit alla kategorier är The Wire.Jag och sambon kollar gärna en tv-serie på kvällen men nu behövs ny inspiration.
Önskas:
Gärna spännande men inte otäckt
Gärna politik och/eller kriminalare
The Killing (Joel Kinnaman) The Fall, Marcella och Peaky Blinders är de bästa serierna jag såg på Netflix under föregående år (Peaky Blinders är dock ingen deckare, men ändå värd att rekommendera!)
Den har vi sett och den var mycket sevärdHomeland förstås! Go go go
@hjärter_dam Vill även tipsa om The Jinx! Det är en dokumentär i 6 delar. Jag kan inte alls se skräckfilmer och är rätt lättskrämd och jag kunde se den. Dock är den lite läskig eftersom den handlar om riktiga fall.
För mig tog det nästan hela första säsongen innan jag kom in i den. Jag insåg hur bortskämd jag var med att ha ett litet antal huvudpersoner att hänga upp historien på. The Wire är mycket mer komplex. Men jag gillar den och tror att den är oerhört realistisk.Min absoluta favorit alla kategorier är The Wire.
Det är visst även Barack Obamas favoritserie. Ett av HBO:s flaggskepp (9,4/10).
Rollbesättaren ska ha alla pris som finns!
Det tar ett par avsnitt innan man kommer in sig i den.
Samtidigt som jag såg det första avsnittet så gick det dokumentärer om kriminaliteten i USA. Man kände igen sig hela tiden!
Makt, korrupt politik, drogproblem, förortsproblem, facket, tidningsproblematik, ja den hade allt.
Jag hade separationsångest innan jag började titta på femte och sista säsongen. Gillar du politik, samhälle och krim är det här absolut något för dig. Och man kan lätt se den en gång om året.
Första tre avsnitten satt jag som ett frågetecken! Men bet ihop.För mig tog det nästan hela första säsongen innan jag kom in i den. Jag insåg hur bortskämd jag var med att ha ett litet antal huvudpersoner att hänga upp historien på. The Wire är mycket mer komplex. Men jag gillar den och tror att den är oerhört realistisk.
Han är verkligen en av favoritkaraktärerna! @Trani har honom som avatarInte trodde jag att jag skulle bli så fäst vid en knarkande gaygangster som springer omkring med hagelbössa!
Omar är kung! Och japp, har noterat att Trani måste vara en fin människa som har en så speciell avatar, hehe.Han är verkligen en av favoritkaraktärerna! @Trani har honom som avatar
Jag har den också, försökte se om den för nåt år sedan men då kom jag inte längre än första säsongen. Sedan tog det emot - det var väl den säsong som handlade om facket och hamnen.
HahaOmar är kung! Och japp, har noterat att Trani måste vara en fin människa som har en så speciell avatar, hehe.
Facket/hamnen-säsongen är den tyngsta helt klart. Men när det skrivs i tidningarna ibland om rövslickeri i myndigheter och fack så tänker jag alltid, att det där "vet" jag ju redan hur det går till...
När man tänker på att serien är ett litet skrap på ytan, så blir man riktigt orolig för landet i väst... Så att Trump blev president förvånar mig inte ett smack!
The Jinx såg vi förra året (samt Making a Murderer I samma veva) och The Jinx är sjukt spännande och väldigt sevärd.
Såg ovan att du gillade The Fall och The Killing, de är inte för otäcka för min smak. Har fått tips om dom av bekanta men misstänker att de kan vara på gränsen för mina nerver...