@hjärter_dam How to get away with murder är också bra! Har dock inte sett alla säsonger.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om ingen nämnt det än:Luther!Jag och sambon kollar gärna en tv-serie på kvällen men nu behövs ny inspiration.
Önskas:
Gärna spännande men inte otäckt
Gärna politik och/eller kriminalare
Önskas ej:
SiFi/Fantasy
Alltför otäckt, jag får svårt att somna om jag blir för skrämd och uppskattar inte alls skräckfilm eller liknande
Vi har sett och gillat exempelvis Bron, House of Cards, Newsroom, Madam Secretary, Designated Survivor, Suits etc. Vad har ni för tips på liknande serier av bra kvalitet?
Röstar på den med! Jättebra!Marcella glömde jag ju, jättebra!
Åh ja, Lie to me!Lie to me
Leverage
Burn notice
Flashpoint
Vi tycker inte om när det blir för psykopatiskt och brutalt. Innan vi fick barn tittade vi en del på Special Victims och CSI och sånt, men nu är vi föräldrar och betydligt känsligare...
Jag köpte två säsonger men orkade knappt en ... undrar fortfarande vad det var alla gilladeÅh! Har någon tipsat om Breaking Bad än? Så. Jävla. Bra. UTROPSTECKEN!
Kanske astöntigt att tipsa om vid det här laget för alla har kanske sett den?! Men i alla fall: Bryan Cranston spelar en kemilärare med obotlig cancer som tillsammans med en elev börjar tillverka och sälja crystal meth för att kunna ge frun och sonen ett drägligt liv efter att han gått bort. Riktig nagelbitarserie där man sitter med varenda muskel på helspänn - vi tittade alltid på ett par avsnitt av Modern Family/Parks and Rec efteråt för att slappna av...
Jag köpte två säsonger men orkade knappt en ... undrar fortfarande vad det var alla gillade
Jag köpte två säsonger men orkade knappt en ... undrar fortfarande vad det var alla gillade
Lånar tråd:
Jag vill hitta nån serie jag kan fastna i. Jag tröttnar alltid efter nåt avsnitt. De jag hittills lyckats fastna i:
Homeland
The Fall
The Killing
Prison Break
(Grand Hotel - egentligen för tramsig och ospännande för mig men ett par karaktärer är så sköna att jag blev fast!)
Tips? Marcella kom jag igenom 1,5 avsnitt på. Kanske borde ge den en chans till?
De har spelat in två säsonger till av Outlander.Outlander! Bästa serien ever! The Knick är också bra.
Underbara karaktärer, Gemma är bara så cool och snyggare karl än Jax får man leta efter. Avskydde Tig i början men det vände när han satt med vindfångaren i reservatet. Har dock bara sett halva eftersom jag är lite mesig (gömde mig i kudden andra halvan).Sons of anarchy, biker gang