Tipsa mig om en bra termos!

Kleen kanteen kan ju vara värda att kika på också, de ska ju hålla värme/kyla I 12h:)
Fast det gör de inte. Locket (i plast) läcker massor med värme. Jag har en sån som termos för varmvatten till bebisens mjölkersättning. Är inte särskilt imponerad.
 
Vill tipsa om denna från Eaubottle som håller värme/kyla väldigt bra. Supersnygg dessutom! Stöttar vattenprojekt nere i Afrika. eaubottle.com
 
Ni som har Thermos @tuaphua @Angel , är det "tryck upp-plutt" eller måste man skruva av hela locket?
Jag måste införskaffa ny termos till junior och en "tryck upp-plutt" är önskemålet ;):D
Min erfarenhet är att tryck-upp-pluttar är dåliga på att hålla värmen och dessutom går sönder alt. läcker med tiden. Men vet inte vilka märken mina har varit.
 
Jag har bara dåliga erfarenheter av tryck-upp-plutt, det rinner ut så långsamt att drycken hinner kallna på vägen mellan termos och mugg...
 
Fast det gör de inte. Locket (i plast) läcker massor med värme. Jag har en sån som termos för varmvatten till bebisens mjölkersättning. Är inte särskilt imponerad.
Åh, vad kasst! Sån har jag nämligen kikat på. Tyckte att det lät orimligt med tolv timmar, men tänkte att det kanske man inte får skriva så om man inte kan hålla det :down:
 
Min erfarenhet är att tryck-upp-pluttar är dåliga på att hålla värmen och dessutom går sönder alt. läcker med tiden. Men vet inte vilka märken mina har varit.
Jag har bara dåliga erfarenheter av tryck-upp-plutt, det rinner ut så långsamt att drycken hinner kallna på vägen mellan termos och mugg...
Jag håller med båda er, jag vill inte heller ha det på min termos ;)
Men nu var det ett önskemål (krav) från barnet i familjen, och den ska vara med på skolutflykter mm, så då ska en sådan införskaffas :p
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 514
Senast: cassiopeja
·
Relationer Hur skulle du vilja definiera detta som beskrivs nedan? Under ett år, ganska så exakt har jag upplevt ett otroligt obehag utav en...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
10 190
Senast: Lurv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Glasögon
  • Parfym
  • Huslån vilken bank?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp