*Gotlandsrusset*

Trådstartare
Ska åka och kolla på en häst på söndag och kommer antagligen (om det inte finns något allvarligt och uppenbart fel på hästen) vara en lycklig hästägare på söndag. Jag kommer låta henne vänja sig vid stall, rutiner, oss och de andra hästarna först innan jag sätter igång henne. Hennes huvuduppgift kommer att bli som montehäst då hon är 1,70 i mkh. Jag vill ha tips på hur jag ska gå tillväga för att träna upp henne och få så bra muskler som möjligt inför en tävlingssäsong. Jag hade tänkt att köra henne och rida henne för att få en omväxling. Jag har goda möjligheter att rida ut i skogen med henne och kommer att göra det till en början. Hon är riden förut och den nuvarande ägaren tror att hon har en karriär inom monten.
Hur ska jag lägga upp träningen, tycker ni?
Hästen är ridén förut.

Sv: Tips :)

vad heter pållen?

det beror ju helt på hur den är tränad innan osv. Tänk på att rida den i ett lugnt tempo eller i galopp när du rider, och kör intervallerna med vagn
lycka till!

Leta upp bra backar och klättra mycket. Kanske höra om den är klättrad förut. Börja med korta backar tills den orkar mer och lär sig använda kroppen på rätt sätt i backarna. I skritt menar jag. Ger starka muskler i bakdel och rygg och "frånskjutar-musklerna" får jobba ordentligt!

i respekt för ägaren så lägger jag inte ut varken namn eller bild. Men om jag köper henne, vilket är ganska troligt, så ska ni få se bilder ;) Längtar som sjutton.

Träna i vagn och starta i monte...

Finns inga hästar(inte i Sverige iaf) som Pallar gå "alla" jobb under sadel och sen även starta under sadel.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
834
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 181
Senast: valy
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
763
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 600
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar