J

jessie90

Jag ska tävla i dressyr för första gången på söndag :crazy: Hästen jag sk arida är ett envist gotlandsruss. Har ni några tips på hur jag ska rida när jag rider fram? Hon är jätte trög att få i gång, men när hon väl är igång är hon jätte pigg och sammarbets villig. En gång gick hon på tygel i galloppen!
När man rider med sporrar sätter hon mulen i vädret och bara stannar. Ska jag rida med eller utan sporrar? Jag rider nog hällst utan, men vat tycker ni?

Är super duper närvös.... :eek:

Det är LC:1 i Km ;)

Sv: Tips?

Ta tiden när du rider hemma på ungefär hur lång tid det tar för hästen att bli varm och sammarbetsvillig..så kan du ju ta det + lite till så får du nog rätt framridning..då tycker jag du ska strunta i sporrarne eftersom du tydligen inte behöver dem och för det är en klubbtävling

Liknande trådar

Ridning Hej på er! I oktober förra året kom dröm hästen hem. En vaken, het, känslig varelse som ändå har alla fyra hovarna i marken och går...
Svar
14
· Visningar
1 579
Senast: Mabuse
·
Dressyr Är nybakad dressyrhäst ägare och i min box står nu en herre på 170+, en riktig gentleman som älskar att arbeta och trivs bra med det vi...
2
Svar
23
· Visningar
4 563
Senast: mackan
·
Träning Hej! Nu ska jag rida in min 3 1/2 åring! Men vill ha lite tips:) Hans utbildningsstatus nu är ganske låg. Vi började i slutet av mars...
2
Svar
22
· Visningar
5 803
Dressyr På söndag ska jag och min pålla debutera i LC:1 tillsammans, på klubbnivå. A piece of cake för henne, som tävlade på LA-nivå och...
2
Svar
23
· Visningar
6 377

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka