sockerdricka

Trådstartare
Vill ha en snygg sammetshjälm som inte kostar över 1.500kr :D .
För mer sparpengar har jag inte! Haha.
Charles Owen har ju många snygga. Men tyvärr inte min prisklass :angel:

Sv: Tips!

Jag har en Charles Owen Showhat. Det är en vanlig klassisk sammetshjälm utan läderband, hur snygg som helst. :) Jag gav strax under tusenlappen för den. Typ 998:-
eller något sådant. Men vore jag du så skulle jag spara lite till och köpa en John Whitaker eller någon annan snygg hjälm med läderband från Charles Owen. :)

Champion Showrings är också fina. :)

På Henrikssons Ridsport finns denna sammetshjälm med läderhakband.
Det är en Champion Showring, kostar dock 1595:-.

champion.jpg

Jag tycker den är snygg men skulle helst haft annat spänne vid läderhakbandet.

victor hugo har även en sammetshjälm med läderband för runt 900 kr som verkar helt okej! fin är den iaf.
finns på erikshastshop.com

Hade en Charles Owen Showhat innan, med vanliga band o den kostade runt 900. Tror väl den modellen säljs ännu? Mkt bra, så nätt o snygg.
kanske finns på www.henrikssonsridsport.se

Den finns inte kvar hos Henrikssons, inte på nätet i alla fall.
Den kanske säljs i andra butiker fortfarande, men så vitt jag vet så har den slutat tillverkats i alla fall ?

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 215
Utrustning Jag har en spårklippt frusen b-ponny som i HW pony har 100 cm, tyvärr säljer inte HW varmare täcken än 250 gr vilket är för lite. Han... 2
Svar
31
· Visningar
1 530
Senast: Fiorano
·
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
585
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka