Tips vid löshoppning

B

Blackie

Hej.
Jag har tänkt att börja hoppträna min dressyr häst.
Han är helt grön vid det här området, jag också.
Deröfr vill jag ha lite tips om hur jag ska göra för att på
bästa sätt få honom att förstå och tycka det är kul.
Någon som kan förklara för mig? Tack.

Sv: Tips vid löshoppning

Jag skulle börja med cavalettibommar och enstaka skutt.
Löshoppa är jättebra. Bygg upp en gång med bara två bommar i en hög och låt hästen springa igenom. När hästen förstått att han ska springa igenom kan man bygga upp hindret till ett litet kryss. Var noga med beröm, stressa honom inte, ge gärna en morotsbit eller lite havre efter gången. Håll aldrig på för länge utan sluta när det går som bäst. skutta över stockar i skogen är kul med :D
lycka till :D

kan inte ge bättre råd än de Lovise gav. lycka till och ha så kul!:banana:

Eftersom hästen är riden så är det inte nödvändigt med löshoppning. Har den aldrig löshoppats tidigare så kan det vara bättre att först vänja den vid hinder under ryttare. Travbom 2,5 meter fram till ett räcke, undvik kryss de första gångerna eftersom ovana hästar kan uppfatta hindret större än det egentligen är. Lycka till.

Liknande trådar

Fritid Hej vänner! Om en dryg vecka ska jag åka på kurs några dagar på en skola som ligger mellan Falun-borlänge. Jag tänkte att jag dagarna...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
1 582
Senast: lingonben
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
808
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 314
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 191
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2