Tips vad jag kan göra nu?

J

Joannabaanana

Hej! Jag hade tänkt börja tävla lite mer lokalt med min häst i dressyr. (Lätt C). Vi har tävlat en gång förut på klubben och det gick bra, (58 %). Jag hade gärna viljat vara med i bohus cupen men fick reda på att senaste anmälningsdatum var 15 januari så det går ju inte. Annars finns det bara 3 tävlingar till i vår som inte ligger för långt borta. (Lokal häst dressyr). Men jag är så sugen på att tväla mer, tips vad jag kan göra? Måste fixa grönt kort och nån som kan köra till tävlingen oxå, men det är andra problem.

Sv: Tips vad jag kan göra nu?

Om du inte ens har grönt kort så kan du nog lägga vårens tävlingar på is.. Tyvärr.
Du måste leta upp en kurs + göra provet och först efter att du har tagit grönt kort kan du anmäla dig till en tävling.
Mitt tips är att satsa på träning under våren, se till att ta grönt kort + skaffa licens osv och sedan kan du anmäla dig till några tävlingar i sommar och höst!

Lycka till!

Du kan ju va med på klubbtävlingar för då behöver man oftast inte grönt kort+licens, men det är klubben som avgör själva. På träning kan du ju alltid träna att rida program så att både du och hästen blir vana att rida program eftersom det är en liten annan grej än att bara träna som vanligt. På skoj kan ju tränaren "sätta poäng" på er.. Lycka till med träningen och när ni väl kommer ut på tävling:)

Tack för tipsen:) tyvärr så finns det ingen klubbtävling planerad i dressyr än i vår, men jag ska vara med i en lokal dressyrtävling 27 april:D (Ska ta grönt kort veckan före.) Problemet är att jag inte vet hur jag ska göra med transport.. :confused: Mamma kan/vågar inte köra och min pappa vill ej.

Liknande trådar

Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 195
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 527
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 195
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 533
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattras som rävar inte tar?
  • Förbereda hundar inför bebis?
  • Valp 2025