Tips&trix för tävlingsfrisyrer - bildtråd!

Sv: Tips&trix för tävlingsfrisyrer - bildtråd!

okej :) tror jag ska köpa en sån rosett och prova, så jag inte står tävlingsmorgonen och trilskas :P

Sv: Tips&trix för tävlingsfrisyrer - bildtråd!

Den där frisyren var ju skitsnygg! Kan du inte visa lite bättre hur du gör? (typ steg för steg om du orkar!) Skulle verkligen uppskattas!

KL
Så här brukar jag ha mitt hår.
Fortsatte_att_tavla_och_att_ha_snygg_frilla_ar_lite_halva_grejen_D_P.jpg

Redo_for_idag_Malin_fixade_mitt_har.jpg

Tavla_idag.jpg

Wihooooooo_Dar_satt_den_igen_Basta_ritten_vi_fatt_till_i_msvc2_68_56.jpg

Använder mig av 2 tofsar, 1 donut, hårnålar, 2 gummiband (samma som jag använder till knopparna) ett litet hårnät med pärlor, en snodd med pärlor och bling, diverse nålar och snurror :)
Jag har långt och tjockt hår så jag brukar göra 3 flätor av håret som blir över och sätter flätorna omlott och sätter fast med nålar sen pärlsnodden över. Sitter som berget :D har en jw hjälm så får sätta allt ganska långt ner för att inte hjälmen ska sitta tokigt/obekvämt.

@Remaining Otroligt snyggt!

Jag ska tävla imorgon och efter att ha haft ett flertal frisyrmissöden där håret trillat ner har jag gett mig tusan att få till det! Har inhandlat en såndär avlång uppsättningsgrej typ den magiska svampen. Den har dessutom stålskenor och verkar ytterligt stabil. Ska nåla och spraya till förbannalse. Bilder kommer i helgen, om det blir lyckat...

äldsta tipset är att inte tvätta håret ngn dag innan så att det är lite lagom fett och gärna "stövigt" (man hår kan bli det :p), så det inte är lika halkigt och håller bättre :D.
(du ska ju ändå rida och bli svett och skitig igen :p )

Ja alltså det funkade inte med den magsika svampen. Fick inte till sidorna. Däremot lyckades jag med en donut med Remainings tips om att fläta det överblivna håret:). Får fota imorgon, glömde helt av det idag.

Jag fattar inte hur ni får till donuts. Har titta på youtub och försökt med inte lyckats med mitt hår.
Har gjort en knut av 3 långa flätor och fäst med hårspännen och sedan nät, men det blir alltid lite tajt med hjälmen då min knut blir så stor.

@mimus jag kan aldrig göra flätor av det överblivna håret heller, brukar bara tvinna det runt donuten och sen klämma in det med peruk nålar.

Fäst nålen i sidan av dounuten, ner i håret, under det tvinnade extra håret och upp i dounuten igen. Så man naglar ner donuten över extra håret :) så sitter det stabilt sen.

@mimus jag kan aldrig göra flätor av det överblivna håret heller, brukar bara tvinna det runt donuten och sen klämma in det med peruk nålar.

Fäst nålen i sidan av dounuten, ner i håret, under det tvinnade extra håret och upp i dounuten igen. Så man naglar ner donuten över extra håret :) så sitter det stabilt sen.

Fast jag får inte ens till dounuten, det är det svåraste tycker jag.

Sätter du upp en svans, trär på donuten, fördelar håret över, knyter runt om med band (blir stabilare än snodd) tvinnar det överblivna håret runt om och naglar fast allt så ska det gå. Ta gärna hjälp av ngt som knyter fast håret över donuten om du inte kan själv.

Är enkelt när man väl fått in tekniken.

Jag har försökt med sån där rosett med nät, men jag har för mycket hår för att det ska fungera med den rosett som jag har. Kanske kan man sy en egen?

I lördags gjorde jag min första start på väldigt, väldigt länge. Det var "bara" en blåbärstävling men det gäller ju att se prydlig ut ändå. Jag gör såhär:

1. Påbörja en vanliga fläta mitt bak, men avsluta med en snodd efter ungefär fem cm.
2. Dela upp "svansen" i två, fläta varje del hårt och avsluta med snodd.
3. Linda ena flätan runt den övre flätstumpen, tryck in änden under ett av flätvarven så att det sitter (dra åt).
4. Linda den andra flätan runt den första och avsluta på samma sätt.
3. Slå ett hårnät om hela knuten, vrid om hårnätet ett halvt varv och trä även resten över knuten (lite som när man använder en hårsnodd, man får två lager nät på det sättet). Fäst med en hårsnodd.

Vill man ha extra stadga kan man ha lite kokosolja (olivolja eller speciell hårolja funkar också), då blir flätorna inte lika "flygiga".

Det blir kanske inte lika elegant som de frisyrer många av er andra har, men det håller och är inte i vägen för hjälmen. (Bild finns här: http://instagram.com/p/nhh7bIrbH1/)

Så här fick jag göra inför varje träning när jag hade knälångt hår.

Till vardags rider jag i fläta, antingen enkel eller dubbelvikt. Dock börjar det bli så långt igen att änden på flätan fastnar mellan rumpan och bakvalvet...

För er som använder donut finns en video här (fast hon stoppar in håret snarare än fäster det med snodd):
och vill man dekorera går det att köpa "bun covers" som är lätta att sätta över knuten.

Aktiverar denna tråden lite igen. Läste på en hemsida som säljer hårbling: "Ett tips för att undvika att du tappar dina fina hårnålar är att böja "benen" på dem i 90 graders vinkel och sedan sticka in dem i donuten, det gör att hårnålarna låses fast."

Nån som fattar hur de menar?

Aktiverar denna tråden lite igen. Läste på en hemsida som säljer hårbling: "Ett tips för att undvika att du tappar dina fina hårnålar är att böja "benen" på dem i 90 graders vinkel och sedan sticka in dem i donuten, det gör att hårnålarna låses fast."

De menar inte att typ göra dem till ett "V"? Fast i 90 grader? eeh.. kanske? :confused:

Så gjorde frissan på min bröllopsfrisyr, sitter som berget:) Om du har hårnålen/klämman som ett V så tar du ändarna och viker ner som ett M ungefär, sen trär du in som vanligt men de delarna du har vikt ner spärrar nålen så den inte kan gå tillbaka.

Så gjorde frissan på min bröllopsfrisyr, sitter som berget:) Om du har hårnålen/klämman som ett V så tar du ändarna och viker ner som ett M ungefär, sen trär du in som vanligt men de delarna du har vikt ner spärrar nålen så den inte kan gå tillbaka.
Men hur får man upp de sen då? Eller får man gå omkring blingad jämt :D

Liknande trådar

Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 447
Senast: Nevermind
·
Dressyr Snygga tävlingsfrisyrer när man har långt har är väl inget problem, men när man har kort då??? Hur gör ni som har för kort för att...
Svar
8
· Visningar
2 030
Senast: lektra
·
Hemmet Japp... som en del av er säkert minns så kastade jag in envishetshandduken & flyttade tillfälligt hem till mina päron för lite mer än...
Svar
18
· Visningar
1 895
Senast: Villeroy
·
Dressyr Efter "sminkar du dig när du tävlar dressyr"-tråden, började jag fundera på vad folk gör med håret på dressyrtävling. Jag har alltid...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 577
Senast: rompiss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar