Tips&trix för tävlingsfrisyrer - bildtråd!

Sv: Tips&trix för tävlingsfrisyrer - bildtråd!

Jag brukar gör en knut i nacken + hårnät. :) Men har lite problem med att få den att hålla sig bra.. Antingen så gör jag bara en knut på fri hand, eller så gör jag en hästsvans, flätar och gör en knut. Tror nog det sistnämnda är det som brukar hålla bäst.

Har inga jättebra bilder, men här syns nog min knut liite iaf. ;)

Foto: Linnéa Månström

Hur funkar det med en donut egentligen?? Har aldrig testat det.

Idag har jag hittat en mjuk skumgummi-sponge både på Åhlens och HM. Plastvarianten har jag sett på glitter. Köpte HMs för 39,50 kr, får lära mig hur den funkar nu, ser fint ut förutom att jag inte räknat ut hur jag ska fästa ändarna riktigt men det ger sig väl ;)

Donut! som jag har gjort av en tjock ridstrumpa som krympt på längden i tvätten (klipp av i tån, rulla ihop) voila! Mitt hår är långt och tjockt och det sitter hyffsat även utan en massa klämmor om man trycker in håret som blir över under snodden. Med hårnät över sitter det som berget!
dressyr_53013ffd88e59dac4f8aa077.jpg

picture0529_171707800.jpg

eller med hårnät (haha jag bjuder på den ;))

Konstigt, jag ser dem?

Nu kan jag också se dom! Vet inte riktigt vad min webläsare håller på med.

Snyggt! Gillar speciellt den första som är lite mer "slarvig" romantiker som jag är! ;-) Blir nästan sugen att spara ut till långt hår igen. Har bara page just nu och det stickor ut hopplösa tre centimeter. För kort att göra något med helt enkelt. Men torkar snabbt för en stressad småbarnsmor-heltidsarbetande-hästägare-hundägare som måste tvätta hårat varje dag.

Senast ändrad:

En donut ar jattenkel att anvanda. Satt haret i en lag hastsvans,tra pa donuten och fast med harnalar sa ar det klart! Pa glitter finns de i ett flertal storlekar och ett par olika farger beroende pa vilken farg du har pa haret...

Skakar liv i denna tråd :)

Jag har (efter lite övning) kommit fram till bästa hjälmfrisyren! En dougnut blir lätt lite hård under hjälmen. Tycker det kan vara rätt obekvämt. Det blir mjukare och lättare att trycka hjälmen på plats med bara hår..

Så för alla er med långt hår:
https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t1.0-9/1780875_10153933177270542_1053823847_n.jpg

Jag sätter upp håret i en låg tofs. Sen tvinnar jag håret och slår en knut på det, trycker knuten mot nacken och pillar in änden. Sen sätter fast jag med (massor av) hårnålar av den öppna typen. Sen har jag dekorerat med två öppna armband, jag klämmer bara fast dom över knuten. Det ser svårt ut, men är en rätt enkel frisyr och går rätt snabbt att sätta upp numer :)

Ett tips för er med tjockt/mjukt hår är att sätta upp små mini tofsar intill hjässan eller tuppera håret innan man sätter upp det i den låga tofsen. Det gör att hårnålarna inte kan glida så mycket och större chans att knuten sitter på plats hela dagen. Jag använder hästgummisnoddar för att göra minitofsarna, ints så skönt att ta ur, men det håller bra!

är det någon som använder hårnät med rosett? Hur ser det ut och hur fäster man? Gör man en knut eller svans och knölar in den i hårnätet? Fäster man med snodd under rosetten?

är det någon som använder hårnät med rosett? Hur ser det ut och hur fäster man? Gör man en knut eller svans och knölar in den i hårnätet? Fäster man med snodd under rosetten?

Jag har använt det en del. Rosetten sitter på ett hårspänne och nätet hänger under, så jag bara sätter upp håret i en tofs med spännet och knölar in allt löst hår i nätet.

jag gör ngn form av knut, fäster spännet och sen knölar jag in knuten i hårnätet.

okej, brukar spännet räcka runt hela håret eller måste man först spänna med snodd?

Min räcker inte runt håret, för tjockt. Har hårsnodd som jag sätter upp håret i, gör offtast en flätad knut och sen fäster spänne ovanför snodden och trär in knuten i nätet.

okej ja jag tänkte att man kanske måste göra så :) en grej till, alltså viker man som bara ihop flätan för att göra den till knut?

kan du inte visa en bild på tävlings-fläte-knut och sen med rosetten? :P

Har lite väl långt och tjockt hår nu för att göra en bra knut dock.
Men gjorde en lite hastigt nu, satte upp håret i en låg svans, flätade 2 flätor, snurrade dem runt roten och fäste med peruk nålar, fäste spännet ovan för snodden och trädde över nätet.

Väldigt dåliga och mörka bilder tyvärr, men det är väldigt enkelt att sätta upp håret såhär.

Njae, har en sån som är ställbar i nacken så blir ju lite att man får ha spännet löst så att den kan ligga lite utanpå hjälmen. Men med vanliga hjälmar så är det bra, man får se till att ha en super låg svans då spännet och knuten ju bygger på uppåt.

Kan kan man göra en man knopp typ, dvs fläta håret och vika in det som när man knoppar en häst. Så bygger man knuten nedåt istället gör uppåt = mer plats för hjälmen.

Skakar liv i denna tråd :)

Jag har (efter lite övning) kommit fram till bästa hjälmfrisyren! En dougnut blir lätt lite hård under hjälmen. Tycker det kan vara rätt obekvämt. Det blir mjukare och lättare att trycka hjälmen på plats med bara hår..

Så för alla er med långt hår:
https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t1.0-9/1780875_10153933177270542_1053823847_n.jpg

Jag sätter upp håret i en låg tofs. Sen tvinnar jag håret och slår en knut på det, trycker knuten mot nacken och pillar in änden. Sen sätter fast jag med (massor av) hårnålar av den öppna typen. Sen har jag dekorerat med två öppna armband, jag klämmer bara fast dom över knuten. Det ser svårt ut, men är en rätt enkel frisyr och går rätt snabbt att sätta upp numer :)

Ett tips för er med tjockt/mjukt hår är att sätta upp små mini tofsar intill hjässan eller tuppera håret innan man sätter upp det i den låga tofsen. Det gör att hårnålarna inte kan glida så mycket och större chans att knuten sitter på plats hela dagen. Jag använder hästgummisnoddar för att göra minitofsarna, ints så skönt att ta ur, men det håller bra!

Snyggt! :)

Liknande trådar

Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 447
Senast: Nevermind
·
Dressyr Snygga tävlingsfrisyrer när man har långt har är väl inget problem, men när man har kort då??? Hur gör ni som har för kort för att...
Svar
8
· Visningar
2 030
Senast: lektra
·
Hemmet Japp... som en del av er säkert minns så kastade jag in envishetshandduken & flyttade tillfälligt hem till mina päron för lite mer än...
Svar
18
· Visningar
1 895
Senast: Villeroy
·
Dressyr Efter "sminkar du dig när du tävlar dressyr"-tråden, började jag fundera på vad folk gör med håret på dressyrtävling. Jag har alltid...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 577
Senast: rompiss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar