tips tack!!

D

dashy

nu har jag haft mina kattungar hemma i ca 3veckor å jag får inte sova på nätterna dom kurrar å puffar å myser med mitt ansikte så jag inte kan sova, vad ska jag göra, jag vill inte stänga sovrummet på nätterna då känner jag mig dum, i natt hade jag lite av deras leksaker så när dom höll på som mest kastade jag ut en leksak i vardagsrummet då va dom borta i ca 10 min.. råd..:confused: :D

Sv: tips tack!!

Du somnar start för att du är uttröttad :D

Väldigt delikat problem måste jag säga, finns det nått underbarare än att bli väckt av en kurrande katt?

Eller är det jag som är hjärntvättad av mina skrällen :confused: :angel:

oki det e mysigt men inte i längden jag får VERKLIGEN INTE SOVA, dom håller mig verkligen vaken..:D

ofta sover de en stund och vaknar vid 3-4tiden på natten och vill leka.

Jag stängde in mina då tills jag gick upp vid 7 snåret.
På så vis fick de iaf somna hos mig.

Lek med dom ordentligt innan ni går och lägger er så kanske dom blir så trötta att dom somnar? Småttingar brukar kurra en hel del...

Jo det är trevligt att bli väckt av en kurrande katt - på morgonen, inte mitt i natten.

Våra katter bor i stallet/pannrummet, men en bodde inne några nätter pga vi var tvungna att dela på dem ett tag. Den ena katten (hona) väckte en hela tiden medans hanen sov så lugnt vid våra fötter alt på golvet. Vi hade honan inne två nätter - på helgen när man kunde sova längre, hanen var inne resten av tiden - mycket lugnare för oss på natten.

Till TS

vad man gör vet jag inte, lek med dem så att de är ordentligt trötta på kvällen kanske?. Hjälper inte det så får du väl stänga sovrumsdörren, de klarar sig säkert bra själva på natten.

Vet du vad, jag har haft egen katt i över 8 år och blir väckt på natten av kurrande katter flera gånger varje vecka. Jag älskar det!! Min ena Yoga kan få för sig att gosa klockan 4 på morgonen och då har jag inget val.

Katter är nattdjur från början, man kanske bör ta det i beaktande innan man skaffar katt i så fall?

Katter är nattdjur från början, man kanske bör ta det i beaktande innan man skaffar katt i så fall?

gud det e juh inte så att jag dör, snälla..:mad: :crazy:
tro mig vi har prövat att leka med dem så att dom storknar å ändå orkar dom.. fattar inte.. den ena har sansat sig lite å ger sig när man blir lite arg men den andra, ojoj..;)

Katter är ju läraktiga (som alla djur), fast det kan vara jobbigare då du har två småttingar!? Min unge som nu är 5 m har nästan lärt sig klockan.. jag fräser som en katta om han försöker väcka mig före kl 8.00!!! Faktiskt så går det så bra nu.. att jag ibland får väcka honom..:cool:

Bia

jag vet inte, dom fattar juh inte, dom kanske tycker att jag e jätte elak då..(känner mig som en tönt..:angel: :o )

naaaaaw :love: vad gulligt :D
fast jag förstår att du tycker att det är jobbit..
lek med dom som tusan innan du går och lägger dig så att dom är riktigt trötta...

tro mig jag har prövat det oxå, nu kör jag på att ha nästan alla deras leksaker breve sängen å när dom kom,mer på nätterna så kastar jag ut dem i vardagsrummet, det håller dem borta i iaf ca 30 minuter haha..:D

Ja, det ÄR jobbigt med kattungar- dom är som små människobebisar! Igång på nätterna...När jag hade två katter höll dom igång på nätterna och jag vaknade flera gånger per natt så jag var till slut tvungen att stänga sovrumsdörren. Tyvärr klöste de istället på dörren...Fast de lärde sig sedan att det inte var lönt! Nu har jag bara en katt och han har sovit hela nätterna sen han var kattunge! Jag tycker visst du kan stänga sovrumsdörren på nätterna, dom fungerar inte riktigt som mänskobebisar som BEHÖVER oss på samma sätt! Dessutom är dom ju två och har varandra! Lycka till! :)

Stäng dörren! Dom har ju varandra, så gjorde jag när mina var små (inte samtidigt) men dom var lika jobbiga. Ofta så växer dom ifrån det och kan börja sova med dig när dom blir större. Tyvärr blev mina ena katt aldrig "vuxen", hon väcker mig fortfarande på nätterna, flera gånger i veckan. Kommer och spinner som en motorsåg, biter i vad hon kan få tag i. Man får väl vara glad att dom tycker om en iaf! :)

Så där höll mitt senaste tillskott också på. Men han växte ifrån det. Visst är det mysigt att de spinner och myser, men när de puffas och som min skulle slickas i ansiktet hela tiden, då blev det jobbigt.
Men ibland la jag honom hos en av hundarna, då blev jag av med honom :D
Men som sagt, han slutade med det när han bler äldre. Nu kommer han och lägger sig hos oss, men spinner bara och det är ju mysigt.

skönt att höra att de kommer att lugna sig haha hoppas jag på iaf.. ja man känner sig omtyckt, tro mig haha..;)

Dra ner ordentligt på värmen i sovrummet! :idea: Om det är kallt för de små så antingen leker de någon annanstans eller så vill de krypa ner under täcket för att få värme. Funkar bra på våra, förutom att honkatten är inne i sitt första löp just nu och håller låda av andra orsaker på nätterna. :angel:

men då ska du få min adress så att du kan komma å hacka loss mig på morgonen hehe vi syns imorrn,tänkte kliva opp vid 7 så du kan juh komma vid halv..:D *asg*

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 645
Senast: MissFideli
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 703
Katthälsa Nu har jag tröttnat på att få mina händer sönderklösta av min katt. Hon är nu tio månader gammal och ingen annan än jag och min pojkvän...
2
Svar
21
· Visningar
5 870
Senast: Ponnyfoton
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Motionscykel?
  • Hyresrätt villa
  • Valet i USA