Tips & råd.

M

Malino

En äldre kompis till mig köpte en häst för ca 1 ½ år sedan. I början sa hennes tränare att hon ALLTID skulle rida med snodd. Efter ett tag blev hästen bättre , fortfarande väldigt pigg och krånglig men jobbade lättare på egen hand. Jag hjälpte henne då och då om jag hade tid över. Jag hade inte ridigt hästen på ett tag men skulle prova nu igen i veckan. När jag jobbade på en volt kunde hon plötsligt explodera vid ett visst ställe och tig skänkelhjälperna helt fel. Ni kanske inta har några råd utan tycker en tränare borde ta tag i detta. Men lite råd till min kompis finns väl alltid ? :bump:

Sv: Tips & råd.

Kan ingen svara, jag vill också veta ju :bump:

Jag har funderat på om hon kanske har ont eller så. Men det är så konstigt för då borde hon väll inte explodera på precis samma ställe utan mera då och då? Nån som vet?

mycket över gångar halt - skrítt osv.
exploderar hon i alla gångarterna på samma ställe ?
var mjuk ta dte lungt, om du misstänker att hon har ont,
kolla upp det :)

lycka till! molvi

jag ska göra mitt bästa. vi började i skritt med henne och började långsamt att övergå tills trav ..osv.. men vi lär ju få göra samma sak denna vår. eftersom det är svårt att hålla igång lika bra på vintern. hon exploderade där bara i traven faktiskt , i gallopen tänker hon bara på att springa och i skritten är hon faktiskt (!) ganska fokuserad :smirk: tänk om det sitter i huvudet ? vi får nog kolla upp det med en veterinär eller något !

Tack för din respons ! :bow:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Dressyr Någon som har några kloka råd om ni skulle rida en häst som skjuter ut ena bogen (i detta fallet vänster bog) när ni rider? Stor och...
Svar
14
· Visningar
1 866
Senast: JohannaB
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 160
Senast: ameo
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 033
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar