Jo min foderhäst sades vara delvis welsh cob och det var mkt nerv i honom, eller alltså energi. Inte minst om vintern kan jag säga .Okej, då är det inget för mig…
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo min foderhäst sades vara delvis welsh cob och det var mkt nerv i honom, eller alltså energi. Inte minst om vintern kan jag säga .Okej, då är det inget för mig…
Ja det kan vara värt en koll. Dom är fina medJa, kanske! En mindre variant då
Ja, det är de! Mycket hovskägg, tänker att det kan ge problem med mugg? Men det är väldigt fintJa det kan vara värt en koll. Dom är fina med
Jag hade en korsning welsh cob connemara och det var mkt nerv i henne med.Jo min foderhäst sades vara delvis welsh cob och det var mkt nerv i honom, eller alltså energi. Inte minst om vintern kan jag säga .
Kan jag tänka migJag hade en korsning welsh cob connemara och det var mkt nerv i henne med.
Ja mugg är inget kul men mina erfarenheter säger att så länge man hyfsat bra hagar och håller koll så funkar det.Ja, det är de! Mycket hovskägg, tänker att det kan ge problem med mugg? Men det är väldigt fint
Förstår. Tycker också det är mkt till vad du söker. Hade russ själv när jag var barn pch mina barn har också haft russ. Tycker det är en jättebra ras för barn.När jag kollar ligger de flesta i prisklassen 60 000 - 100 000 och uppåt. Det är för mycket för mig.
Tinker? Det kanske nämnts tidigare?
Jag har islandshäst och tror det är smart att välja något annat. Gångarterna kan vara rejält stökiga, det är verkligen inte alla som har tre bra grundgångarter utan arbete och inte minst galoppen kan vara bökig att få välbalanserad och bärig. Vill barnet hoppa är en Islandshäst en rent dålig idé, många är usla på att hoppa.Har vänner som använder dom som vilken ponny som helst. Man kan göra lite som man vill.. Vissa vill ju bara dom ska gå på speciella islandhästlösdrifter osv..
Vad är generellt dyrt? Alltså vilken prisklass menar du dom ligger i?
Varför inte ?Ni som rekommenderar tinker - har ni haft en?
Jag har haft en och skulle aldrig rekommendera den hästrasen igen. Någonsin.
Ni som rekommenderar tinker - har ni haft en?
Jag har haft en och skulle aldrig rekommendera den hästrasen igen. Någonsin.
Jag säger också kolla efter individ och inte stenhårt en ras.Jag är ju lite insnöad på shetlandsponny men börjar fundera på om jag kanske ska se mig om efter en helt annan ras.
Jag vill ha en häst som är lugn och trygg. Som tål att gå på lösdrift och inte måste aktiveras av människan varje dag. Gärna kunna gå barfota. Den ska helst ha mycket tagel.
Jag själv vill ta långa promenader för hand och borsta och pyssla, och så vill jag att mitt barn ska kunna rida den i mitt sällskap.
Barnet är idag (snart) 5 år, men jag tror han kommer bli ganska lång i framtiden.
Jag är 155 cm lång och väger 60 kg.
Jag har inte ridit på många år utan hållit på med hästar på andra sätt. Men visst kan det hända att jag blir ridsugen ibland, så det vore ju kul att ha möjligheten att sitta upp.
Jag söker främst en ponny. Men är det någon särskild ras jag ska kolla på? Börjar snegla på russ tex, för det står flera i stallet där jag är. Jag förstår såklart att hästar är individer, men ändå. Vad har ni för idéer?
Man kan ju ha tur och hitta ett måndagsexemplar som inte töltar, de brukar vara billigare just pga det också. Den här tex mattes bästa häst, för hon går alltid fram och aldrig nervig, även om det blåser full storm. Men tölt, nä då får jag ta en annan häst. Så jag håller med de som skriver att du kanske ska leta rätt brett för att hitta en individ som passar just er.Ja, funderat lite på det faktiskt! De få gångerna jag ridit islandshäst har jag dock inte fallit för de extra gångarterna, men man måste ju inte använda dem förstås. Man kan väl använda dem som vilken ponny som helst?
Sen är väl nackdelen också att de generellt är väldigt dyra
Eller så hittar man en med massor av pass som går i passtakt i alla gångarter… de kan också vara billiga.Man kan ju ha tur och hitta ett måndagsexemplar som inte töltar, de brukar vara billigare just pga det också. Den här tex mattes bästa häst, för hon går alltid fram och aldrig nervig, även om det blåser full storm. Men tölt, nä då får jag ta en annan häst. Så jag håller med de som skriver att du kanske ska leta rätt brett för att hitta en individ som passar just er.
Visa bifogad fil 85141