Tips på sysselsättning under sjukskrivning?

L

lilla_maaliiin

Är sjukskriven sedan 1 månad tillbaka pga bäckenbottenuppluckring, hotande förtidsbörd, lågt blodtryck och lite annat skit... Och nu behöver jag lite tips på VAD man kan göra när man bara ska gå hemma? :/

Jag håller verkligen på att klättra på väggarna här hemma, är så uttråkad så häften kunde räcka!

Så fram med era bästa tips! Vad gjorde ni för att få tiden att gå sista veckorna fram till förlossningen när allt bara känns segt och gör ont?;)

Sv: Tips på sysselsättning under sjukskrivning?

Ljudböcker!

Lära sig något nytt (låna böcker/video på biblioteket)?

Tja, du lär ju vila så projekt som tapetsering, renovering, jogging och annat går ju bort!
;)

Mina förslag:
Titta på film
Läsa böcker
Börja med ny hobby som är stillsam; jag pysslar med pärlor ibland; gör smycken; JÄTTEKUL!
Sy till bebisen (lapptäcken, dregellappar, lakan till sängen)
Spela dataspel!!
Surfa på buke :angel:

Jag syr jättemycket till bebisen.
Tycker det är så mysigt och personligt att ha egengjorda grejjer. :p
Hittills har jag sytt: ett lapptäcke, en massa tvättlappar och påbörjat ett babygym.
I helgen ska jag sy en blöjförvaringspåse och sen ska jag sy en mei tai och en fleeceoverall.
Ska även sy ett såntdär inlägg till barnstolen, men det är inte så bråttom :p

Jag bakar också som en tok, tekakor, limpor och frallor blir det.

Städar heeela tiden.

Mina tips alltså: sy, baka, städa :p

Jag var oxå sjukskriven för foglossning och jag läste. SOM jag läste och löste korsord.

Jag var oxå sjukskriven och var soffliggande under hela tiden. Skittrist. Sen åt jag så mycket värktabletter att jag blev trött så jag var inte helt 100 om man säger så.

Jag lärde mej iallafall att virka. Virkade Amigurumisar Bildsök på google Sjukt söta små mjukisdjur. Har gjort en kanin, två fiskar och ett hjärta. Är ganska nöjd, jag som aldrig hållt i en virknål. Perfekt sysselsättning när man ligger i soffan.
Annars är ett tips att skaffa canal plus ;)

Skriv en bok eller läs andras början till böcker http://www.kapitel1.se/ Mycket roligt och dessutom gratis :)

Mvh
Miks

Tack för alla bra tips!

sy och virka och sånt går tyvärr bort - jag har blivit så otroligt klumpig och fingrarna är alldeles svullna.... Det är annars sånt jag tycker är superkul, så jag kanske tar en sväng förbi panduro och ser om dom har nått sånt där färdigt pysselkit, borde ju funka att knåpa ihop trots min klumpighet? :)

Läst och kollat film samt surfat runt på Buke har jag gjort en månad nu, det börjar bli trist ;) sååå oengagerad i allt tyvärr... :/

haha jepp städa gör jag hela tiden eller ah... jag klarar inte av att dammsuga/torka golv varje dag, men man går ju och småplockar och donar hela tiden...

Nätshoppa är kanonkul! :D tyvärr krävs det ju pengar för att göra det, och så rik blir man inte på sjukpenningen ;) Men småsaker sitter jag och kollar på dagligen på tradera...

Ingen som har tips på andra roliga sidor att surfa runt på, eller saker som man bara "måste" ha till bebis och som kan inhandlas utan att man behöver lämna vardagsrummet?

baka hade varit mys men vi har bara gasugn... då går de väl inte att baka?:o (har inte bott här så länge, alltid haft "vanlig" ugn annars)

Mer tips?:banana:

baka hade varit mys men vi har bara gasugn... då går de väl inte att baka?:o (har inte bott här så länge, alltid haft "vanlig" ugn annars)

Mer tips?:banana:

Klart det går att baka i gasugn! Du har väl en temperaturreglerare även på en sån??

Jo det går att baka med gasugn men det är svårare att få jämn och exakt temperatur. Men pröva du, perfekt tillfälle att testa och lära sig.

Scrapping? (tror jag det heter) Det hade jag börjat med om jag haft tid. Göra egna grattiskort, album, anteckningsböcker osv. Du kan köpa hem grejer till det på nätet.

Sortera alla foton i datorn (och de man har liggande) :laugh:

Ang. att baka i gasugn så kan det ju vara lite knepigt, det är väl oftast bara undervärme i en sådan?

Jag hade som du, men fick gå hemma från mitten av april och jag skulle ha i slutet av Juli. Så det blev ganska lång väntan.
Men i mån av ork, ta dagen som den kommer.
Jag kunde inte göra något fysiskt krävande, bara att köra en skottkärra med ved eller en liten kärra med en foderhink till hästarna gjorde ont, så jag fick helt enkelt låta bli och vila.
Men det är ju inte bra att vila hela tiden heller, så jag sysselsatte mig med stryka alla dukar som jag under året bara vikt ihop, alla skjortor. (Brukar stryka när jag ska använda dem).
Städade ur alla skåp
Packade bb och bebisväskan
Sorterade kläder och rensade ur
Rensade ur gammal skit och papper i pärmar
Ringde alla de där samtalen som låg och väntade
Bakade
Hyrde film på nätet
Hälsade på vänner/bjöd hem dem
Läste böcker
Målade om stallet, roller på skaft är bra! :)

Dagarna gick fort nu i efterhand. Kändes inte så när man var mitt uppe i det.

svarar alla :

tack för alla tips. Har försökt baka i gasugnen, men värmen kommer bara underifrån, så allt blir svart på undersidan och deg på toppen ;) så den idén har jag nu dissat.

Har skrivit ner alla era bra tips på en "att göra lista" och ska börja pricka av idag. någonting måste man ju roa sig med i väntan på bebis... :) har BF 25 sept, så det är ju inte såååå farligt långt kvar (hoppas jag iaf):p

Läsa intressanta pocketböcker - det är sällan man får tillfälle till det om man inte är på semester.

Surfa buke - du kan ju försöka slå rekord i antal lästa trådar / dag :angel:

Följa alla dåliga TV-serier som går dagtid :crazy:

Träffa folk du inte haft tid att träffa på länge - bjud hem dem på fika, och kräv att de tar med sig fikat så slipper du både gå ut eller baka :idea:

Jag började med scrapbooking under min graviditetssjukskrivning. Gick en liten kurs och så... jag som aldrig varit pysslig. Men jag blev helt besatt, och är fortfarande :D. Har hittills fyllt två album med dottern och lite till. Och hon är bara 17 månader :D
Jag är så glad att jag vågade testa nåt 'nytt'!

Aj då :crazy:
Då har du inte så mycket kvar att göra förutom att plöja trådar i bukeforumet :o

haha vad ligger rekordet i antal lästa trådar per dag på då? ;) Tror jag har slagit det med råge, det är skittrist att sitta hemma :P Tittar dock betydligt mer än jag skriver ;)

Fast riktigt så lågt har jag inte sjunkit att jag känner att jag ska börja följa alla dagserierna... det är ett tag kvar tills jag blir så desperat att jag börjar titta på "days of our lifes" :D

Men tipset om att läääsa var bra, älskar böcker :D och precis som du säger, det blir ju mest att man läser när man har semester annars :p

scrapbooking, det är när man klipper och klistrar massor och sånt va? Jag är skitdålig på allt estetiskt, förutom att sy... ;) Vart hittar man kurser i sånt? :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 790
Senast: Jahaja
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 431
Senast: Trassel12
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Halloj, Jag blev sjukskriven direkt efter gymnasiet och fick sen med tiden aktivitetsersättning. När jag fyllde 30 år så fick man ju...
Svar
11
· Visningar
2 667
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka