Tips på snaffle.

attempt

Trådstartare
Vilket snafflebett (två-delat) rekkomenderar ni? Jag har vart inne på massor olika hemsidor som har massor av olika bett. Vilket ska man välja?

Sv: Tips på snaffle.

ja vet inte mkt om snaffeldett:angel: :confused: men där imot vet ja att det bästa för en häst är ett rakt bett. men ska du tävla fårdu inte ha de om det inte är ett stångbett:/ men tvådelat är inte så bra för att när du tar i tygeln viker sig bettet upp i gomen på hästen (kan inte vara så skönt) men där emot gör inte tredelat bett de och du får rida me de på tävling :) så ja skulle rekomendera ett tredelat om de finns:angel:

men tvådelat är inte så bra för att när du tar i tygeln viker sig bettet upp i gomen på hästen (kan inte vara så skönt) :

:crazy:

Hur 17 kan det vika sig uppåt i gommen när man tar i ena tygeln? Det enda jag vet som en del "bettexperter" sagt, är att om man tar hårt i båda tyglarna, på ett för stort bett, så kan det åka upp i gommen...

Varför ska du byta bett? Har för mig att du sagt att Cindi trivs på det bettet du har *Bara nyfiken*

Jo, hon trivs jättebra med det. Men han jag numera tränar för tycker att det är lättare att komma åt hästen på vardera sidor om man har ett tvådelat. Om man tar i ena sidan på ett rakt med så rör ju sig hela bettet, och då blir det ju fel signal. Sen så är det ju bra att variera bettet i hästens mun.

:crazy:

Hur 17 kan det vika sig uppåt i gommen när man tar i ena tygeln? Det enda jag vet som en del "bettexperter" sagt, är att om man tar hårt i båda tyglarna, på ett för stort bett, så kan det åka upp i gommen...

ja vet inte :crazy:
vi hade de på våra hästar och åkte te en tandläkare me dom för att ta ut vargtänder och då fick vi världens "utskällning" för att vi hade tvådelat o han e bettexpert han me:crazy: :confused: menmen alla säger ju olika

Ett tunnt tvådelat med ngt böjd mundel, finns med O ell D ringar.

Liknande trådar

Övr. Katt Då bägge katterna bara vill dricka ur kranen och jag är less på starta och stänga av kranarna hemma så funderar jag på fontän. Funkar de...
Svar
5
· Visningar
349
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ Visst finns här en del menskoppsanvändare? Har ni några värdefulla tips för en "nybörjare"? Jag undrar främst kring hur man väljer...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 999
Senast: Bufera
·
Hästhantering Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Svar
18
· Visningar
731
Senast: Amha
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 603
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka