Ingela_S
Trådstartare
Nu hade jag tänkt kasta mig ut i sadeldjungeln igen. Har en bomlös dressyrsadel till pållen, men skulle vilja ha en allroundsadel med bom. Kommer INTE att köpa nån sadel bara efter mina egna bedömningar, men det kan väl inte vara fel att bilda sig en egen uppfattning och ha ett hum om vad jag letar efter. Vad tycker ni om följande:
Testade att lägga en Morris & Nolan, bomvidd 32, på pållen och här är resultatet:
Den var helt klart för rak för min häst. Även för smal tror jag?
Provade även en Passier som jag inte vet bomvidden på. Det stod "S" under namnet på stigläderkrampan, men jag vet inte vad det syftade på?
Jag tyckte denna följde rygglinjen bättre, men den hamnade nån cm bakom sista revbenet. Tyckte den var lite smal också?
Fick tyvärr inga bra bilder på hästens rygg, men den ser ut ungefär såhär:
Rygg 1
Rygg 2
Alla bilderna finns HÄR.
Så med detta som underlag: vad finns det för märken som är mer svängda än M&N (mer som Passier), kortare än Passier och bredare än M&N 32?
Alla tips och kommentarer är välkomna! (Men som sagt, jag hade inte tänkt prova ut en sadel själv, jag vill bara ha nåt att utgå ifrån.)
Testade att lägga en Morris & Nolan, bomvidd 32, på pållen och här är resultatet:

Den var helt klart för rak för min häst. Även för smal tror jag?
Provade även en Passier som jag inte vet bomvidden på. Det stod "S" under namnet på stigläderkrampan, men jag vet inte vad det syftade på?

Jag tyckte denna följde rygglinjen bättre, men den hamnade nån cm bakom sista revbenet. Tyckte den var lite smal också?
Fick tyvärr inga bra bilder på hästens rygg, men den ser ut ungefär såhär:
Rygg 1
Rygg 2
Alla bilderna finns HÄR.
Så med detta som underlag: vad finns det för märken som är mer svängda än M&N (mer som Passier), kortare än Passier och bredare än M&N 32?
Alla tips och kommentarer är välkomna! (Men som sagt, jag hade inte tänkt prova ut en sadel själv, jag vill bara ha nåt att utgå ifrån.)