Tips på sadel!

Sv: Tips på sadel!

Ja han verkar ha typ samma rygg som min häst som har haft den ena sadeln. Har han bred eller smal manke?

Jag tror absolut det kan vara värt för dig att titta på. De är rätt flata med lite knästöd men ger ändå bra stöd för sittbenen. Passar in både på din beskrivning och hur hästen ser ut. Den där manken ställer lätt till det annars :)

Har läst om den nu o den låter ju riktigt bra för Santos.
Ska försöka hitta ngn som har en som jag kan provsitta :)
Mitroelle, tror den blir för vid.
Fjordtokan, ingen cc i de bates jag haft, tvärtom....

Yes, inget för mig o jag tror inte manken får plats i dem heller.

Vad har hästen för bomvidd? De där sadlarna är ruggigt anpassningsbara, passar lite av varje med en fårskinnspad under.

Det står inget modellnamn på Butetsadeln, men den är gammal och "mindre" sadel än de nya Butet vi har i stallet.

Så om du hittar någon äldre så kanske de passar in på dina krav?

Liknande trådar

Utrustning Om vi helt bortser från hästen, har ni tips på vilka märken och modeller jag ska testa? Jag vill ha en dressyrsadel som har små/lite...
2
Svar
21
· Visningar
3 186
Senast: DrT
·
Utrustning Hejsan! Jag har efter lite om och men bestämt mig för att börja leta ny dressyrsadel till min häst då jag inte sitter bra i den jag...
Svar
5
· Visningar
693
Senast: Meggan
·
Utrustning Letar lite löst efter sadel åt min häst, han är av cob typ och ligger på ca 105 grader när han är i full kondition, nu ligger han på ca...
Svar
5
· Visningar
2 504
Senast: DrT
·
Utrustning Jag har inga problem med sadel till min häst längre (puh!). Har i tre och ett halvt år haft en Star Trekk Dressage som min häst fungerar...
Svar
3
· Visningar
1 588
Senast: Camilla_H
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka