Dressyrsadel- vilket märke/modell kan passa mig?

25.jpg

Här är Top Reiter Z sadeln (ryttaren rider dock lätt på bilden) den är ngt "skålad" i sitsen men samtidigt flat. Stöden är ett mellanting, varken för små eller för stora.
Är det en islandshästmodell? Permanentstoppad?
 
Är det en islandshästmodell? Permanentstoppad?
Ja det är det,,,det är nog dom flesta sadlar jag haft, dvs islandsmodell :) och den är permanentstoppad. (precis som childeric och equipe sadlarna är också) Men en mycket prisvärd sadel som inte ligger alltför högt på begagnad marknaden.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
842
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Nu har jag förhoppningsvis lagt upp en bra plan för hur jag ska få köpt en ny dressyrsadel. Efter jul ska jag ta ut en sadelprovare som...
Svar
7
· Visningar
2 140
Senast: MiniLi
·
Utrustning Fick hjälp av sadelutprovare i höstas med utprovning av hoppsadel till min häst och check av dressyrsadeln. Hoppsadeln blev en Prestige...
Svar
0
· Visningar
923
Utrustning Jag har inga problem med sadel till min häst längre (puh!). Har i tre och ett halvt år haft en Star Trekk Dressage som min häst fungerar...
Svar
3
· Visningar
1 576
Senast: Camilla_H
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Adventskalendertråden 2024
  • Sundsvall?
  • Gift vid första ögonkastet 2024

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Första hund
  • Det bästa med ”din” ras

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp