Tips på riktigt bra klotång?

Fibusen

Trådstartare
Vill ha en lätt, vass, smidig och framförallt tyst klotång! Och en man ser bra på vart man klipper. Använde en jag hittade i gömmorna, men den klickade så högt när den klippte vilket hunden upplevde som mycket obehagligt... Nästan så den klämde ihop klon innan den gick igenom..

Vet att jag hade en förut, med vitt handtag med nån blå text på. Den klippte tyst och bra, men efter frenetiskt googlande hittar jag inte på den igen... Var ca 7 år sen den inhandlades...

Är en engelsk bulldog, så ganska stora tassar/klor.

Tips?!

Miller är vass och tyst.
miller-klotang-tRqc0e.jpg

Vill ha en lätt, vass, smidig och framförallt tyst klotång! Och en man ser bra på vart man klipper. Använde en jag hittade i gömmorna, men den klickade så högt när den klippte vilket hunden upplevde som mycket obehagligt... Nästan så den klämde ihop klon innan den gick igenom..

Vet att jag hade en förut, med vitt handtag med nån blå text på. Den klippte tyst och bra, men efter frenetiskt googlande hittar jag inte på den igen... Var ca 7 år sen den inhandlades...

Är en engelsk bulldog, så ganska stora tassar/klor.

Tips?!

Miller's är överlägsen.
Den håller sig vass länge också och är tyst. Fungerar lika bra på små kattklor som på stora hundar. Vi använder bara Miller's på Djursjukhuset.

Med millers gick min hund från att ha varit riktigt rädd (så stressad och rädd att inte ens lugnande hjälpte då han förstod vad som var på gång när han fick det) och man behövde vara två, en som höll och en som klippte till att numera komma och lägga sig på rygg självmant när jag säger att vi ska klippa klorna :love:

Jag har också en Millers och är så himla missnöjd. :( Inte alls så vass som folk menar, den där jävla lilla stålgrejen man ska flytta på för att klippa åker tillbaka hela tiden och plasten har släppt runt handtagen. Skittång.

Jag har också en Millers och är så himla missnöjd. :( Inte alls så vass som folk menar, den där jävla lilla stålgrejen man ska flytta på för att klippa åker tillbaka hela tiden och plasten har släppt runt handtagen. Skittång.

Jag bankar bort stoppen det första jag gör, och greppen har definitivt flugit och farit snabbt. Men vass tycker jag den är? Vad tycker du är bättre?

Jag sållar mig till Millers-fanklubben!
Använder den både hemma och på jobbet. Visst finns det störiga detaljer på den, som metalplattan och låspinnen som lever sitt eget liv, samt handtag som inte sitter så bra. Men det är den klotång jag använt som varit vassast längst. Och så är den tyst också.

Hade jag köpt en som glappat hade jag faktiskt gått raka vägen tillbaka till affären med den. Det är ett fabrikationsfel och du har som kund rätt att reklamera.

Jag bankar bort stoppen det första jag gör, och greppen har definitivt flugit och farit snabbt. Men vass tycker jag den är? Vad tycker du är bättre?

Den är lika vass som den jag har från dogman, jag har inget annat att jämföra med då det är de klotånger jag har. Kommer att investera i en bra klofil istället.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka