Tips på overall i strlk. 68

Koltinna

Trådstartare
Jag behöver tips på en overall i strlk. 68 till in tjej. Den ska passa nu i vinter när det är kallt. Hon ska vara både i vagnen och i sele. Gärna med borttagningsbar luva, men inget mpste. Snälla hjälp. Hittar ingen!!

Sv: Tips på overall i strlk. 68

Vi har en röd vinteroverall från Polarn & Pyret och vi är supernöjda.

Hyffsat smidig ( som nu en vinteroverall kan bli ) samt borttagningsbar luva :)

Har du kollat på lindex? De brukar ju ha ett gäng, både fleece med foder, vindfleece och lite andra material. Såg flera stycken i går när jag var där, men kollade inte storlekarna så noga dock.

Kapp Ahl har väl också rätt bra utbud?

Länkar borttagna av moderator
//Julia

Senast ändrad av en moderator:

Ah Koltinnas bebis kanske inte kommer röra sig så mycket utanför vagnen/selen ?

Då är ju den overallen jag har lite överflödig kanske..

Men ska dom vara utanför vagnen så har jag inte hittat någon som är passande på Lindex och Kappahl, deras overaller har varit "vagnsoveraller"..

Koltinna, vad är du ute efter för overalltyp?

Jag är jätteförtjust i Polarn i Pyrets vindfleece/vinteroverall för småttingar, tror att den finns till strl 74. Jag visste inte att den fanns förra vintern (hade inte hittat till fina affären PoP då ;)) så Ludde fick aldrig någon, men om han får ett syskon så ska syskonet få en...

Po p- kläder är ju lite dyrare än t ex Lindex, men går ofta att hitta på Blocket o Tradera, o även på Po Ps egen köp o säljsida och sedan in under köp o sälj

Senast ändrad av en moderator:

De här hade Rasmus när han var bebis (född i oktober)
Fleese Åhlens (November)
phpfsc1ml.jpg

Fleese HM (December)
phpptkknp.jpg

Traderafynd, perfekt i vagnen, supertjock och go. (Januari-Februari)
phpjtily5.jpg

Kappahl, tyvärr ingen bättre bild (Februari)
phpsx8q9h.jpg

I vagnen hade han fårskinn och filt.

Coops egna märke Friends har fått bäst i test 2 år i rad på sina overaller. Men jag känner lite att så bra overall behöver inte en vagn-bebis. Då är inte vattentätheten lika viktig och man kan gå ner lite i pris.

Jag röstar också på POP:s windstopper/fleece overall.

Perfekt om man ska bära i sele, då barnet ändå måste ha en vindtät overall ( är ju inte lika viktigt om barnet ligger enbart i vagnen )..

Nu vet jag inte var du bor, men jag var bud till en kompis när vi var i Ullared, köpte en fleece overall och en tjockare(en vattentät) för 250 kr tillsammans(139 för fleece och 159 för den tjocke)!
Båda helt perfekta för en vagnbebis!

Nä, jag tänkte så att hon kanske inte behövde vara på marken =)

Vindfleeceoveraller finns ju även till en billigare penning på Lindex (inte bara PoP), tycker också att de är bra. Men det fungerar nästan lika bra med en flecceoverall (eller liknande) med foder invändigt, det stoppar ju också vind. Fördelen med vindfleecen är väl också att den är lite vattenavstötande, men hur många är egentligen ute med sina små bebisar i regn (alltså så att barnet är i regn, inte sitter i vagnen eller i bärsele under paraply)?

Vattentät overall är dock bra att ha sen när ungen börjar vara på marken och blir större och börjar gå. Då är man ju ute i det blöta på ett annat sätt och vädret spelar inte lika stor roll. Jag har varit sugen på PoP overall (den ni har på Ella), men tycker att den är så dyr... men såg att det finns liknande (säkert inte lika bra) på ICA Maxi för 250kr. Vi har en vattentät overall som vi köpt begagnat, men behöver två eftersom hon är med mig i stallet och micke är allergisk.

//Julia

Återigen, det heta tipset. Leta beggat Po P på nätet ;), finns massor o i fint skick i a f i små storlekar innan barnen börjar slita på kläderna. Vi har köpt både jacka, byxor o overall från Po P så o till max halva priset :).

TROR PoPs vindfleeceoverall är tjockare än Lindex? Jag kikade på båda men konstaterade sedan att Ludde vuxit ur det stadiet ;).

Bara för PoP är dyrt betyder de inte att de har bra kvalité på sina overaller. Läs igenom några overalltest så ser du ;)

Lånar min egen knapp :)

Testfaktas overalltest 2009

Det visar ju på att Coops är den enda av "billigare" overaller som fick riktigt bra i testet, POP är inte med alls.

Nästa år när Ella är mer rörlig blir det dock en Reima :)

I år har jag bara bläddrat igenom vi föräldrar, där medverkade inte PoP och Didriksons om jag minns rätt. (edit: du hitta de testet)

Test fakta säger samma sak.
http://www.testfakta.se/Article.aspx?a=21459

En vinteroverall för 400 kronor kan vara lika bra som en för 2000 kronor. Det visar Testfaktas laboratorietest av 13 olika modeller

Här finns 2 st PoP overaller med.

Här är ett till test där PoP's är med
http://www.testfakta.se/img/2008/9/17/75477.pdf

Klar overallerna är bra. Men en overall i den prisklassen ska vara mer än bara bra tycker jag.

Det var väl dessutom PoP's overall där sömmarna smälte om man hängde in det i torkskåp? Ska man då köpa 2 overaller om man har barnet på dagis så de har en overall på fm och en efter lunch?

Senast ändrad:

Det är flertalet overaller som inte ska skåptorkas vilket är en stor nackdel, Reimas nyare kan dock skåptorkas.

I testet 2009 var Coops, Nanook, Reima och Helly hansen de bästa, Coops overall vann hela testet :)

Hm, kappahl och ellos overall fick tämligen dåliga resultat...

Vi kollade coops först, men den var alldeles för stor tyvärr :)

Senast ändrad:

Bara för PoP är dyrt betyder de inte att de har bra kvalité på sina overaller. Läs igenom några overalltest så ser du ;)

Fast oavsett test så är vi jättenöjda med våra Po P kläder, o vill man ha tjockare vindfleeceoverall tror jag inte det finns jättemkt annat att välja på ens?

Jag vet inte om dom testar bebis-overaller? har nog aldrig sett ett sånt test. Bara stl. 80 och uppåt. Kanske för barn under 1 år inte på samma sätt leker i snön och utsätter overallen för smuts, snö och även vatten ibland.

ako: Klar PoP är bra och har bra kläder. Men för det pris som kläderna har tycker jag nog de ska vara bättre än bra. Förstår du vad jag menar? Kom inte Lindex med någon form av vindfleese i höstas? Kanske bara var större storlek eller var de bara en jacka? *hrm*

Varför är det en stor nackdel att kläderna inte kan torkas i torkskåp?
Enda anledningen jag kan se är förskolepersonal som inte kan hålla redan på vilka kläder som inte ska in i torkskåpen.

Kläder med tejpade sömmar ska vara vattentäta och behöver således inte torka i torkskåp. Ytan torkar snabbt ändå.

Jag gick på det som Pmm skrev, eftersom E fortfarande är liten så har jag inte haft så många overaller än ;)

Men det kanske är som du säger?

Jag är iaf hittills jättenöjd med Ellas POP-overall, hört mycket bra om Reimas så nästa år blir det en sådan overall!

Jodå, Lindex har en vindfleeceoverall, men den var lite tunnare än Po Ps, men säkert jättebra vår o höst. Kappahl har vindfleecejackor till bra pris vet jag med.

Håller med om att Po p är dyrt- har ju köpt alla Po P kläderna beggade på nätet därför :).

Nästa vinter kan vi nog tänka oss reima eller Coops märke, eftersom de fått så bra i testerna.

Liknande trådar

R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 306
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
26
· Visningar
2 314
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 679
Senast: Anonymisten
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 761

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka