Buck
Trådstartare
Ja det är det jag funderar om, är ju lite olika syror i magen på häst och hund.Det kallas även loppfrö. Håller med om att det funkar riktigt bra på häst, men vet inte om det är samma effekt på hund.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja det är det jag funderar om, är ju lite olika syror i magen på häst och hund.Det kallas även loppfrö. Håller med om att det funkar riktigt bra på häst, men vet inte om det är samma effekt på hund.
Bytes handeln går bra men är ofta att hon sväljer direkt och då inte har ngt att byta med :/. Hon älskar godiset hon får, är små mjuka miniben som vi också har som tränings godis, dvs man får bara det när man gjort ngt bra, och inte som med tuggbenen som man slänger vill omkring sig för att hon ska tugga på dem istället för ens vader .
Undrade just vad som skulle tas ut med täcken.Psylliumfrö ska det stå (mobilen har ändrat tydligen).
Klippt ut från det jag har till hästarna.
Egenskaper för Fodertillskott Emin Psylliumfrö 2500 g
Hästar som under längre tid ackumulerar sand, jord, eller andra svårsmälta material i mage och tarm kan så småningom utveckla sandkolik. Fodertillskottet med psylliumfrö bildar ett slem i mage och tarm som effektivt minskar risken för sandkolik.
Som med alla kost tillskott så står det aldrig rätt ut om ngt. Men jag har lärt mig att det tar med sig sand osv med ut i träcken.
Rått ägg var det uppfödaren som tipsade om. Blir inte varje dag hon får men ser inte att det kan skada . Lite extra protein .
Är inte så mycket till promenader problemet är, då jag har godis med och vi då tränar på att gå fint och ger hunden mycket fokus. utan är när valpen följer med runt på gården, matar djuren, Mockar, målar, röjer och håller på. Är mycket som man måste göra så man blir extra låst om man inte kan ha med valpen. Hade hon inte käkat sten som en grävmaskin så hade det största problemet varit att hon käkade häst skit. Vilket är väldigt mycket trevligare att ha i magen :/.Du får konstruera situationen så att du har mer kontroll över den.
Inte "Nu ska vi gå på promenad" utan "Nu ska vi gå ut och träna på att inte svälja stenar". Typ ge hunden en godis när den nosar på en sten, alltså innan den ens har hamnat i munnen. Erbjud hunden en sten och byteshandla sedan direkt, eller ge godis om den inte väljer den. Om hunden kommer med en sten i munnen ska din respons vara "Oj vilken fin sten du har hittat! Kom så får du en karamell och så får jag titta på den!" Ge gärna tillbaka stenen och byteshandla en eller flera gånger till med samma sten.
Målet är att hunden ska tänka "Kolla en sten! Ge mig en godis!".
(Typ lite som skvallerträning.)
Så småningom fasar du ut och belönar mer random. Random belöning = HÖGT VÄRDE för hunden.
Förlåt att man inte ser små stavfel som mobilen envisats med att ändra?Undrade just vad som skulle tas ut med täcken.
Du har skrivit fel hela tråden, trots att du fått påpekande om felet tidigare. Kollar du inte vad du skriver innan du postar?
Rå äggula är nyttigt, rå äggvita är inte nyttigt, dessutom motverkar avidinet i vitan att hunden kan tillgodogöra sig b vitaminer från äggulan.
Inte hört att äggvita var dåligt. Fått höra att ägg varit bra bara.
Är inte så mycket till promenader problemet är, då jag har godis med och vi då tränar på att gå fint och ger hunden mycket fokus. utan är när valpen följer med runt på gården, matar djuren, Mockar, målar, röjer och håller på. Är mycket som man måste göra så man blir extra låst om man inte kan ha med valpen. Hade hon inte käkat sten som en grävmaskin så hade det största problemet varit att hon käkade häst skit. Vilket är väldigt mycket trevligare att ha i magen :/.
Jag tvivlar på att ett rättstavningsprogram konsekvent ändrar till ett ord som inte existerar.Förlåt att man inte ser små stavfel som mobilen envisats med att ändra?
Hunden har förutom sten fått i sig sand och jord. Är mest det som skulle gå ut. Och sen att det ju blir lite smörj i magen som skydd mot stenarna.
Inte hört att äggvita var dåligt. Fått höra att ägg varit bra bara. Valpen får de ägg från hönsgården som blivit pickade eller som är smutsiga vilket som tur inte är mer än ett par gånger i veckan.
Jag tvivlar på att ett rättstavningsprogram konsekvent ändrar till ett ord som inte existerar.
Stämmer inte,som uppfödare så har jag ett paragraf 16 tillstånd,mao så har länstyrelsen varit här o godkänt.Burdörren måste vara helt borttagen. Den får alltså inte stå "öppen".
Det visste jag inte! Så det viktiga är alltså att det inte finns någon risk att dörren går igen och stänger inne hunden - antingen genom att fixera dörren i öppet läge eller genom att plocka bort den helt? Rimligt i såna fallStämmer inte,som uppfödare så har jag ett paragraf 16 tillstånd,mao så har länstyrelsen varit här o godkänt.
Flera av mina hundar älskar bur ,så jag har min utsällnings gallerbur uppställd i hundrummet,dörren går inte att ta bort, fick veta att det är ok men man bör tex "låsa" dörren med ett buntband i öppet läge.
Nja gården är på ca 50*50kvm om man bara räknar gårdsplanar och trädgård runt husen. Dvs ganska stora ytor och det bästa är om hunden följer med en när man ska hämta saker osv. När man är på en plats och pysslar så blir det ju att man platsar hunden eller små leker med henne för att inte vara allt för tråkig, men tråkig blir man ju ändå :/.Ja, så länge hästarna inte får någon medicin
Är det såpass stora ytor att valpen måste följa med runt? Förstår att det är mysigt att gå och skrota, men med tanke på stenätandet (som du definitivt borde träna mycket på ändå, förslagsvis på såna sätt som jag tipsade om förut) kan du ju vara rent hälsovådligt.
Filtträning och stort köttben känns som ett rimligt alternativ på gården. Då är hunden parkerad och aktiverad. MEN det borde vara mer effektivt att fokusera på träningen som har med stenar att göra.
Tydligen inte, hört om allt från avokado, lök, körsbär, vindruvor och ja allt möjligt. Dyker dessutom upp flera sånna listor på fb med vad hundar kan och inte kan äta men tycker inte jag sett äggvita nämnas där.Känns lite konstigt att du som hundägaren inte vet detta om äggvita, det är ungefär lika känt som choklad och vindruvor/russin på no-no-listan för hundar. Det är lätt att googla upp info om just äggvita och und.
Fast äggvita är inte giftigt. Däremot innehåller rå äggvita avidin som hämmar upptaget av biotin (vitamin B7), så någon gång ibland gör det absolut ingenting om hunden äter det. Däremot är det inte bra att ge det för ofta, då risken för biotinbrist finns på siktTydligen inte, hört om allt från avokado, lök, körsbär, vindruvor och ja allt möjligt. Dyker dessutom upp flera sånna listor på fb med vad hundar kan och inte kan äta men tycker inte jag sett äggvita nämnas där.
Ge inte äggvitan.Psylliumfrö ska det stå (mobilen har ändrat tydligen).
Klippt ut från det jag har till hästarna.
Egenskaper för Fodertillskott Emin Psylliumfrö 2500 g
Hästar som under längre tid ackumulerar sand, jord, eller andra svårsmälta material i mage och tarm kan så småningom utveckla sandkolik. Fodertillskottet med psylliumfrö bildar ett slem i mage och tarm som effektivt minskar risken för sandkolik.
Som med alla kost tillskott så står det aldrig rätt ut om ngt. Men jag har lärt mig att det tar med sig sand osv med ut i träcken.
Rått ägg var det uppfödaren som tipsade om. Blir inte varje dag hon får men ser inte att det kan skada . Lite extra protein .
Jag tror att det är ytterst ovanligt att hundar kan ströva omkring problemfritt på gården från att de är valpar; precis som med människobarn måste man helt enkelt passa upp på dem och hindra dem från att göra olämpliga saker Min systerdotter på 1 år käkar grus hon också om man inte håller koll...Nja gården är på ca 50*50kvm om man bara räknar gårdsplanar och trädgård runt husen. Dvs ganska stora ytor och det bästa är om hunden följer med en när man ska hämta saker osv. När man är på en plats och pysslar så blir det ju att man platsar hunden eller små leker med henne för att inte vara allt för tråkig, men tråkig blir man ju ändå :/.
Jag förstår att du är orolig för vad valpen äter ute, det går på en bråkdels sekundMan har ju ändå väldigt stor koll, men räcker att valpen luktar på ngt och så vips är det en sten i munnen man inte sett..
Dvs för stt hålla valpen sten fri så får man mer eller mindre sitta och stirra på minsta lilla rörelse.
Men stor matta att ligga på ska tas med, har husbil med så där får hon gå in och sova. Canvas buren är hon inte så glad i tyvärr. Gamla hunden la sig i den så fort vi tog hem den och vägrade gå ur .. Valpen ser buren som tortyr på hög nivå, hade den i baksätet som bilbur först när vi tog hem henne.
Men den har vi annars bara haft för att låta hunden få ett litet privat krypin när vi är iväg. Öppen dörr .
Stämmer inte,som uppfödare så har jag ett paragraf 16 tillstånd,mao så har länstyrelsen varit här o godkänt.
Flera av mina hundar älskar bur ,så jag har min utsällnings gallerbur uppställd i hundrummet,dörren går inte att ta bort, fick veta att det är ok men man bör tex "låsa" dörren med ett buntband i öppet läge.