Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hon har baconlindade tuggben som hon tuggar på som om de vore tuggummi men ute så är det ju lite att det finns massa roligt att nosa på, sen lekar man lite och sen plötsligt blev det tråkigt och stoppar hon ngt i munnen.Kan du inte ge hunden något annat att bära på och tugga på? Ge henne tuggpinnar, tugghorn eller vad som helst att hålla på med.
Jag förstår att det är svårt, de är ju supersnabba på att stoppa i sig grejer, men något annat godare i munnen kan vara en bra avledning. Min hade sniglar som favvo i den åldern
Blir en hel del staket då :/. Är grus runt hela huset så blir minst 60m stängsel. Men ja det vore ju en idé annars.Kan du inte hägna in grusgången hemma då så att hon inte kommer åt att käka grus där?
Då får du ge henne nåt smaskigareHon har baconlindade tuggben som hon tuggar på som om de vore tuggummi men ute så är det ju lite att det finns massa roligt att nosa på, sen lekar man lite och sen plötsligt blev det tråkigt och stoppar hon ngt i munnen.
Har även tuggben ute men oftast lite större (så man hittar dem ) och de tröttnar man på då de inte går att äta upp lika snabbt.
Blir en hel del staket då :/. Är grus runt hela huset så blir minst 60m stängsel. Men ja det vore ju en idé annars.
Märgben vågar jag nog inte riktigt, ingen av våra tidigare schäfrar har klarat av det utan blivit dåliga i magen.Då får du ge henne nåt smaskigare
Något som många gör är att fylla en kong med nåt gott, typ färskfoder eller valfri köttig röra, sen frysa. Den lär hon få hålla på med ett tag. Eller ge henne märgben i lämplig storlek.
Så länge det inte är den bollen/ringen där de kan fastna med tungan.Märgben vågar jag nog inte riktigt, ingen av våra tidigare schäfrar har klarat av det utan blivit dåliga i magen.
Har en boll man kan lägga godis i, kanske kan kleta i färskfoder och ha med på marknad som ngt att pilla på .
Vet inte riktigt vad denna är för ngt, grön mjuk boll med en lite taggad öppning där godiset kan ramla ur.Så länge det inte är den bollen/ringen där de kan fastna med tungan.
Om de blir kassa i magen av märgen kan du pilla ut mycket av det när benet är tinat, sen frysa igen.
Ja men så är det det med liten valp ensam i en hage och som inte får hänga med och automatiskt små leka mellan varven. .
Men iofs hellre det än att behöva buk öppna.
En flyttbar hage vore kanske ngt då. Lättare att riva iofs.Jag tänker att du kan ha henne i hagen när du inte kan ha full koll, och annars får hon vara med och busa att leka.
Det kanske går att göra hagen i anslutning till där du ofta är?
Det har jag inte heller sagt att TS ska göra.
Så är det att ha hund. Man får anpassa sig.Är liksom i nuläget ca 3 stenar i varje bajskorv :/. Är som en liten dammsugare och sväljer allt hon får i munnen. Löv, pinnar osv är ju inget farlig, men en mage full av sten är inte så roligt.
Räcker ju att man går igenom stallet för att hon ska ha slickat i sig en sten som hästarna dragir in. När vi går ut i trädgården är det också en grus gång, dvs låter man henne ta ner huvudet för att nosa på ngt så slinker det med en sten där med. Och vi är ju ute väldigt mycket, blir väldigt låst med att ha hunden under sträng uppsikt hela tiden när man har 100 saker att göra samtidigt .
Provade en mjuk idag med öppen nos, även med den lyckades hon slicka in en sten .
Filmjölk ska hon få nu, ett bra tips . Men marknader måste hon dessvärre kunna vara med på. Då det är stor inkomst och jag dessutom ofta jobbar natt och inte kan ha henne hemma då.
Så är det att ha hund. Man får anpassa sig.
Eller skaffa hundvakt.
Calibra har tuggat grus som en grävskopa. Under några veckor var det det enda jag fokuserade på under våra utevistelser. Sten var nej, pinnar och grankottar okej så länge hon bara bar på dem. Efter några veckor fattade hon. Nu är det bara nån enstaka sten ibland som hon tar upp och tuggar på.Jag hade också en grusätare. Jag lärde honom att apportera grustbitarna till mig för en godbit istället.
Klart du kan ge märgben. Våra schäfrar inklusive valparna får ett par var varje vecka.Märgben vågar jag nog inte riktigt, ingen av våra tidigare schäfrar har klarat av det utan blivit dåliga i magen.
Har en boll man kan lägga godis i, kanske kan kleta i färskfoder och ha med på marknad som ngt att pilla på .
Jag citerade ju dig där du skrivit "skaffa hundvakt eller bur"
I post nummer 13, som jag citerade, skrev du det.
I nummer 15 rekommenderade du Ts en bur.
För det första heter det psylliumfrö och för det andra,Nej det är ingen människa med förstoppning,det är en valp!!vad tror ni om psydiumfrö? aldrig gett till hund innan, men det behövs ju ngt för att rensa ut smutsen.