Tips på mineraler tack

B

BJÖRKIS

Letar efter mineraler med relativt högt innehåll av Fosfor, någon som vet något? Vore en fördel om det finns i pelletsform, har en häst som gärna sorterar annars.
Tack på förhand, Marie
 
Jag använder krafts pelleterade Miner Vit, innehåller:
Kalcium 55 g
Fosfor 65 g
Magnesium 60 g
Koksalt 125 g
Koppar (tillsatt) 900 mg
Selen (tillsatt) 15 mg
Kalciumpant -
Niacin -
Folinsyra -
Biotin -
Vitamin A 100 000 IE
Vitamin D3 10 000 IE
Vitamin E 5 000 mg
Vitamin C
Vitamin K3 -
Vitamin B1 -
Vitamin B2 -
Vitamin B6 -
Vitamin B12 -

Vitamingaranti 9 månader

Mina kräsna arabisar pillar i sig de, blandat med torr krafft groov i pyttemängder ( 1 dl groov, 1 dl mineraler..)
 
Tack, men jag behöver ändå få i dem lite mer Ca, och med Miner Vit kommer jag inte upp i önskad mängd. Dessutom vill jag ha något som inte innehåller alltför mkt Mg, det har jag redan tillräckligt av.
Inte lätt det här minsann.
 
Man få inte vara alltför petig o tro att allt måste stämma på millimetern. Strunta i ett eventuellt Mg överskott ge miner vit så att det täcker kalkbehovet. Eftersom jag inte vet dina förutsättningar kan jag förståss inte vara säker på att detta blir rimligt men överdriv inte räknandet.
PL
 

Liknande trådar

Foder & Strö Efter årets bete har det varit lite svårt att hitta en lagom nivå på utfodringen av min häst, hon har både lagt på sig och sen tappat...
2
Svar
24
· Visningar
1 967
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Hej alla kloka och erfarna hästägare! Berätta allt ni vet om vinterbete! Hur mycket energi, protein och mineraler? Till vilka...
2
Svar
22
· Visningar
2 762
Senast: Ise
·
Hästvård Hallå! Finns nån omvandlare på nätet som räknar ut vikten på hästen, om man har hästens mått? Eller nån som har ett viktmåttband och kan...
Svar
1
· Visningar
513
Senast: sweep
·
Träning Hej! Jag ska kanske börja kolla på häst snart och tänkte kolla om någon har något bra tips på ridövningar man kan göra för att lära...
Svar
10
· Visningar
1 217
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp