Tips på mellanmål!

W

Warmia

Tycker att en banan är för lite som mellanmål till min 7-månaders vad finns det att ge istället mellan hennes middag och gröt på kvällen??
 
Sv: Tips på mellanmål!

För lite :eek: hur stor magsäck har din 7-månaders? För mig räcker en banan gott som mellanmål :)
 
Sv: Tips på mellanmål!

Hon äter mycket, hon är fortfarande hungrig efter en banan så ska det mätta får det bli 2st och då tycker jag att det skulle vara bättre med något mer mättande, det är många timmar mellan middag 12.00 och gröt 17,30-18.00! Man märker hur grinig hon är fram till gröten på kvällen sedan blir det mkt bättre efter!

Så vad kan man ge mer i den ålder???
 
Sv: Tips på mellanmål!

Du kan mosa bananen med fil ,kantskära mackor med smör på,om hon fått några tänder,majs och ärt pure,kokta moröttermed lite smör,omelett,allt detta går väldigt snabbt och kan ätas både kallt och varmt.
 
Sv: Tips på mellanmål!

Min 9-månaders är också bra att äta ;) .

Han tar lunch kl 12 och sedan middag kl 16-17. Båda består av motsvarande en babyburk "riktig" mat (typ grönsaksstuvning, pasta med sås etc) och en babyburk efterrätt.

Sedan tar han välling/gröt en 19-tiden.
 
Sv: Tips på mellanmål!

Hon äter mycket, hon är fortfarande hungrig efter en banan så ska det mätta får det bli 2st och då tycker jag att det skulle vara bättre med något mer mättande, det är många timmar mellan middag 12.00 och gröt 17,30-18.00! Man märker hur grinig hon är fram till gröten på kvällen sedan blir det mkt bättre efter!

Så vad kan man ge mer i den ålder???
Jag skulle ge två mellanmål om det vore så långt mellan målen som du beskriver.
 
Sv: Tips på mellanmål!

Okej!
Men 2 mellanmål av vad....
Det är det jag vill ha tips på vad man kan ge, inte bara köra dessa bananer och rivna äpplen/päron.....
 
Sv: Tips på mellanmål!

varför inte servera gröt som mellanmål och ge ett till mål lagad mat på kvällen? Hon verkar ju vara såpass hungrig att det behövs - och så kanske ett till fruktmellanmål om det känns som om det behövs?
 
Sv: Tips på mellanmål!

Hon äter mycket, hon är fortfarande hungrig efter en banan så ska det mätta får det bli 2st och då tycker jag att det skulle vara bättre med något mer mättande, det är många timmar mellan middag 12.00 och gröt 17,30-18.00! Man märker hur grinig hon är fram till gröten på kvällen sedan blir det mkt bättre efter!

Så vad kan man ge mer i den ålder???

Middag kl 12 och gröt kl 17.30- 18.00!!!

Jag säger som emma74, ge henne gröt mellan kl 12 och 18 som mellanmål och servera henne mat till kvällen istället.

Mellan frukost och lunch kan du kanske ge henne nån frukt och även på eftermiddagen om det behövs.
 
Sv: Tips på mellanmål!

ge lunch sen mellanmål i form av gröt och banan :idea: och sen middag med er på kvällen ist för gröt? :)
 
Sv: Tips på mellanmål!

Min 1-åring får frukost vid 8, mellanmål i form av frukt och yoghurt eller macka vid 10, lunch vid 12, mellanmål(frukt,yoghurt,macka) vid 14-15, middag vid 17 och vällling vid 19-20.
Däremellan ammar jag 1-3 ggr.
Så har han ätit många månader nu.
 

Liknande trådar

Mat Behöver tips på mellanmål som kan förvaras i väskan, snabbt ger energi, är fritt från nötter och som inte blir förstört om man är länge...
Svar
12
· Visningar
1 261
Senast: Elisha
·
Mat Jag håller på och torkar min äppelskörd för att ha till vintern. Bortsett från att torkade äpplen är gott att äta som det är, att man...
Svar
10
· Visningar
954
Senast: VLMF
·
Mat Hallå alla Malmökännare! Var kan en äta en god middag tidigt på kvällen, någorlunda nära stationen? Gärna något lugnt ställe, ska...
Svar
2
· Visningar
376
Senast: Kaching
·
Mat Behöver peppras med bra förslag på mellanmål. Som är enkla att tillreda alternativt enkla att förbereda. Har två killar i...
Svar
9
· Visningar
730
Senast: G-uldlock
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp